Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag är så kluven i denna frågan. Kan inte bestämma mig för vilket batterisystem jag ska ha. Har idag en 14,4v AEG skruvdragare som duger till det mesta, nätanslutet en B&D 115mm vinkelslip, meec tigersåg och en Bosch GCM8SJL Typ det. Tänker mig ett 18v batterisystem med kanske en skruvdragare, sticksåg, grästrimmer och multiverktyg kanske en mutterdragare för hjulskifte också? frågan är hur bra man egentligen behöver, skulle hittat en vettig guide

Rangordning? Tar bara med de som även har batteridriven grästrimmer i sortimentet..

Milwaukee
Makita
Dewalt
Hikoki/Hitachi
Ryobi
Bosch grön
Black&Decker

Intressant! Skall bli spännande att se vad det blir för märke nu när grästrimmern kommer att styra valet av verkstadens maskinpark!:crysmile:!
 
Allt måste ju stämma, AEG har ju ingen trimmer så dom går bort ;)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Allt måste ju stämma, AEG har ju ingen trimmer så dom går bort ;)

”De som söker skola finna”!

AEG 18V borstlös linjetrimmer och blåsarsats med två batterier och laddare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:cool:

350 AUD = 2300SEK

Det finns inga hinder bara möjligheter!




 
Redigerat:
Nämen! Vad fantastiskt :)
Då kanske AEG kan vara med som ett prisvärt alternativ. Tyvärr verkar den svår att hitta här
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Nämen! Vad fantastiskt :)
Då kanske AEG kan vara med som ett prisvärt alternativ. Tyvärr verkar den svår att hitta här
Förpackning av Black+Decker 3-i-1 trädklippare och trimmer i en butikshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:sick:
Bara du inte väljer B&D blir det nog bra.
 
Redigerat:
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Den trimmern fick ju bästa köp i testet ;)
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Den trimmern fick ju bästa köp i testet ;)

Kolla detta testet! Vinnarmärket/batterisystemet här blir väl då automatiskt verkstadens nya standard på maskinsidan? (y)(y)(y)(y)(y)


Sex olika grästrimmers ställda på gräs framför häck, indikerar en jämförelse eller test av trädgårdsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som vanligt förstår jag inte........ vi har en 50 kubiks Stihl röjsåg som vi använder som trimmer...... har provat en elektrisk men den var gråtansvärt ineffektiv.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Nja, behovet av bensindrivna röjsågar är nog inte så stort i merparten av våra små villaträdgårdar och utifrån ljudnivån.;)
Så Stihlen används inte hemma i trädgården där en eldriven trimmer får göra arbetet istället.
 
MultiMan
Du menar till att trimma era golfgreener? ;)
 
Tja, eller vanliga villa trädgårdar;) Röjsågen låter ju en hel del men då är jag ensam ute i skog/äng med hörselskydd :cool:
Har nog sedan den första modellen av eltrimmer en Wolf-Garten gul tingest med endast ett handtag (inte ergonomisk) inköpt för dryga 30 år sedan men den snurrar än och vägra gå sönder, förutom lite glapp i sladden under åren.:D Hade nog bara fått minus i dagens trimmertest. Men är ju inga konstigheter bara en motor som snurrar ett trimmerhuvud.
 
stigen stigen skrev:
Kolla detta testet! Vinnarmärket/batterisystemet här blir väl då automatiskt verkstadens nya standard på maskinsidan? (y)(y)(y)(y)(y)


[bild]
Det är bara Black & Decker där som har ett rimligt utbud på verktyg. Sen är väl grästrimmerns viktigaste aspekt att den har samma batteri som övriga verktyg. Jag har inte e n åker som ska slås ;)
 
H heimlaga skrev:
Som vanligt förstår jag inte........ vi har en 50 kubiks Stihl röjsåg som vi använder som trimmer...... har provat en elektrisk men den var gråtansvärt ineffektiv.
Måste vart en sämre elektrisk då, Husqvarnan i testet är riktigt smidig. Köpte en sån till morsan som personalköp. Men det finns ju rejälare så ska du inte röja sly utan trimma gräs är el klart trevligare på grund av ljudnivån, slipoer slabbet med bensin och startar alltid direkt. Nu gör ju iofs en bra bensindriven det också så för normalanvändaren och professionell grästrimning är el bättre. Skogsarbetaren vill nog fortfarande ha en rejäl bensinare
 
  • Gilla
Älvsjö Jultomte
  • Laddar…
Jag är riktigt nöjd med min makita DUR181, den använder jag varje vecka för att putsa runt gården och stödmurarna. Den bensindrivna röjsågen kommer fram 3-4 ggr per säsong.
 
Första jobbet med dom nya 18v maskinerna!
Ny grund för en bastu där läget innebar att det inte fanns ström i närheten.
Det var en ren fröjd att köra ger/kap på batteri. Största skillnaden är att den låter mindre. Ingen skillnad i kraft. Tigersåg, borrhammare, bägge vinkelsliparna, och skruvdragarna funkade perfekt. Hade gott om batteri i reserv men ingen maskin körde slut. Klart en positiv upplevelse att bara köra batterimaskiner! Snabbt, enkelt och inga kabelhärvor!
Kan rekommenderas!

Trästomme för en bastugrund uppsatt på grusbädd med betongblock som stöd, konstruktion utförd med batteridrivna verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.