2 138 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Bra priser på kakel/klinker i U-a?
Beror lite på vad du vill ha. Är det standard standard vita 15x15 så kanske man kan springa på riktigt billigt på Bauhaus.
Vi dealade lite med både Ekeby kakel och Plattmetropolen (vid Draget) och fick väl ungefär 15 - 20 % "rabatt" på utgångspriset hos båda. Då Plattmetropolens versioner av de kakel och klinker vi ville ha var betydlig billigare (naturgranit för knappt 500 m2 istället för drygt 1 000 m2 hos Ekeby), var snyggare och för att vi fick ett bra bemötande så slog vi till där. Vi fick även ett bra bemötande hos Ekeby också iofs, men priserna började som sagt en bit upp. Hos Kakeldesign fick vi i stort sett samma "orabatterade" pris som hos Plattmetropolen men de verkade inte så säljsugna. Kort sagt, jag är nöjd med Plattmetropolen.
Vi dealade lite med både Ekeby kakel och Plattmetropolen (vid Draget) och fick väl ungefär 15 - 20 % "rabatt" på utgångspriset hos båda. Då Plattmetropolens versioner av de kakel och klinker vi ville ha var betydlig billigare (naturgranit för knappt 500 m2 istället för drygt 1 000 m2 hos Ekeby), var snyggare och för att vi fick ett bra bemötande så slog vi till där. Vi fick även ett bra bemötande hos Ekeby också iofs, men priserna började som sagt en bit upp. Hos Kakeldesign fick vi i stort sett samma "orabatterade" pris som hos Plattmetropolen men de verkade inte så säljsugna. Kort sagt, jag är nöjd med Plattmetropolen.
Bauhaus är billiga tog vid ett tillfälle 39 kronor kvadraten, det som skilljer är finish och repbeständighet mellan billigare och dyrare kakel, samt att kanterna på bauhaus inte är glaserade.
Man kan skapa effekter med de billiga kaklen med det beror bara på skickligheten på den som sätter plattorna. Enfärgat vitt kakel kan man efter halva höjden sätta på högkant för att skapa mönster på väggarna etc. Det finns massor med bra tips och ideér.
Ni förstår nog vad jag menar går att göra fina effekter med billiga medel. (har 13 års brancherfarenhet)
/Mvh Patrik (P@rtgallery)
Man kan skapa effekter med de billiga kaklen med det beror bara på skickligheten på den som sätter plattorna. Enfärgat vitt kakel kan man efter halva höjden sätta på högkant för att skapa mönster på väggarna etc. Det finns massor med bra tips och ideér.
Ni förstår nog vad jag menar går att göra fina effekter med billiga medel. (har 13 års brancherfarenhet)
/Mvh Patrik (P@rtgallery)
Du kanske redan har handlat ditt kakel, men jag kan rekommendera Kakel & Design (utmed E4an vid fd Rätt Pris/WiLLys)... dyrare än Coop o Bauhaus, men man blir väl bemött och får bra tips och förslag... (dock lite beroende på vem du pratar med... :/ )
Liknande trådar
-
Blandad försäljning till vrakpriser efter renovering - kakel, duschvägg, golvvärme, kökssoffa, Lisabo skrivbord, löpband
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Laga rad med kakel/klinkers i badrum
Badrum -
Rimlig offert för att lägga annat kakel och klinker vid stambyte? Hjälp, känns dyrt.
Badrum -
Behöver hjälp att hitta detta kakel / Klinker
Badrum -
Kakel o klinker priser
Golv