2 307 läst · 20 svar
2k läst
20 svar
Solvik 204
Sida 1 av 2
Är det någon som har byggt eller tänker bygga ett Solvik 204? Vi har i princip bestämt oss för det men vill gärna veta andras erfarenheter, pris, vad man kan få extra i priset osv. Vi ska träffa T-hus säljare på torsdag (Malmö) så om ni har några tips...
Hallo Tony! Ska ni bygga på Riseberga / Toftanäs i Malmö?
Jag pratade med trivselhus och har fått pris per telefon på Solvik 204, 1,626,000 N.F helt inrett, 1,434,000 N.F enbart på bottenvåning.
Byggsats 942,000 inredning och material till hela huset, 884,000 för inredning och material till bottenvåning.
Byggsats är exkl. platta på mark, el, kakel-klinker.
Jag pratade med trivselhus och har fått pris per telefon på Solvik 204, 1,626,000 N.F helt inrett, 1,434,000 N.F enbart på bottenvåning.
Byggsats 942,000 inredning och material till hela huset, 884,000 för inredning och material till bottenvåning.
Byggsats är exkl. platta på mark, el, kakel-klinker.
Det priset vi har fått per telefon är 1650' och då är det nyckelfärdigt med både under och övervåning inrett.
Det lät dock som om försäljaren kunde tänka sig att sänka priset eller inkludera tillval. Jag kan skriva mer om vad han sa efter mötet på torsdag.
Bild finns på trivselhus hemsida om du går in på "att välja hus" och sedan 1 1/2-plans och sedan på Solvik 204 så hittar du huset med planritning där. Det är jättefint
Det lät dock som om försäljaren kunde tänka sig att sänka priset eller inkludera tillval. Jag kan skriva mer om vad han sa efter mötet på torsdag.
Bild finns på trivselhus hemsida om du går in på "att välja hus" och sedan 1 1/2-plans och sedan på Solvik 204 så hittar du huset med planritning där. Det är jättefint
Millface,
Fredrik la ner ett rätt så bra arbete på att försöka fixa till vår drömkåk. Tyvärr så gick det inte att förena våra drömmar med vår tomt.
Ett tips för 1-plans byggarna är att titta på TH's Riviera serie. Om vi bygger igen så....... ;D ;D ;D
Fredrik la ner ett rätt så bra arbete på att försöka fixa till vår drömkåk. Tyvärr så gick det inte att förena våra drömmar med vår tomt.
Ett tips för 1-plans byggarna är att titta på TH's Riviera serie. Om vi bygger igen så....... ;D ;D ;D
Han kan tyckas vara lite ung, men har alltid uppträtt korrekt inför oss och hållt vad han lovat, trots att det var mitt i hans första pappaledighet. Vi hade en dialog under ca 4 månader där TH skissade upp lite alternativ till oss. Problemet var att vi ville squeeza in en 1-plans lösning med vidbyggt dubbelgarage på en 800 m2 tomt och vi hade stora krav avseende placering och planering. Att vi inte valde TH hade inget med säljaren att göra utan var mer relaterat till att Eksjö hade en perfekt planlösning för oss, som vi fick se byggda bilder på. Planlösning på ritning är en sak men att se den byggd är en annan.
Vi träffade säljaren för trivselhus igår (Malmö) och han var mycket trevlig och kunnig. Han gjorde ett väldigt bra intryck på oss och vi är nästan klara att skriva på kontraktet. Priset vi har fått med helt inredd övervåning är 1730' men det ingår inte tomt i det priset.
Vi tycker också om alla små finesser på huset så det avgjorde vårt val.
På ovanvåningen ska vi bara ha ett stort allrum samt ett stort badrum och i den lilla utbyggnaden ska vi ha föräldrasovrummet. I allrummet ska vi ha öppet i bjälklaget upp till nock-jättesnyggt! Vi ska även ha öppet ner till undervåningen. Det ingick i vårt pris eftersom vi inte kommer att ha så många väggar som hör till där uppe.
Jag tycker att ni ska satsa på T-hus. De verkar kunna sitt jobb och husen är av mycket hög standard
Vi tycker också om alla små finesser på huset så det avgjorde vårt val.
På ovanvåningen ska vi bara ha ett stort allrum samt ett stort badrum och i den lilla utbyggnaden ska vi ha föräldrasovrummet. I allrummet ska vi ha öppet i bjälklaget upp till nock-jättesnyggt! Vi ska även ha öppet ner till undervåningen. Det ingick i vårt pris eftersom vi inte kommer att ha så många väggar som hör till där uppe.
Jag tycker att ni ska satsa på T-hus. De verkar kunna sitt jobb och husen är av mycket hög standard
Hej !
När vi tittade på 204 så kom vi fram till att bredda huskroppen med 60 cm löste en hel del problem.
Då vi ville ha tre sovrum + allrum&Wc på övre plan
så kunde vi dela på fönster för att få in fler garderober.
Större wc på nedre plan med plats för hörnbadkar+
större tvättstuga vilket behövs med tre barn.
kostnaden för breddningen var ca:20000.
Kontakta trivsel hus de har flera planlösningar på övreplan.
Mvh Mattias
När vi tittade på 204 så kom vi fram till att bredda huskroppen med 60 cm löste en hel del problem.
Då vi ville ha tre sovrum + allrum&Wc på övre plan
så kunde vi dela på fönster för att få in fler garderober.
Större wc på nedre plan med plats för hörnbadkar+
större tvättstuga vilket behövs med tre barn.
kostnaden för breddningen var ca:20000.
Kontakta trivsel hus de har flera planlösningar på övreplan.
Mvh Mattias
Idag får vi reda på om den tomten vi vill ha är våran.
Vi är nu ganska övertygade om det är Solvik 204 som vi vill bygga. Tyvärr får vi inte utföra den i puts enl. planbestämmelserna.
Mattias; det lät intressant det där med att bredda huskroppen med 60 cm, det är något att ta upp med våran säljare och priset var ju inte helt oöverkomligt heller. Jag är bara livrädd för att kostnaderna ska skjuta i höjden. Vi är inga miljonärer direkt och jag vill ha råd att leva också.
Var förövrigt på husvisning av ett Trivserhus, stil funkis, igår och blev väldigt imponerad. Inga skavanker där inte.
Var också på visning av ett Hjaltevadshus... vi blev helt förskräckta. Sprickor i lister, kalla golv, tråkig interiör, nonchalant säljare... utvändigt var dock huset helt ok men det räcker ju inte!
/ Cissi
Vi är nu ganska övertygade om det är Solvik 204 som vi vill bygga. Tyvärr får vi inte utföra den i puts enl. planbestämmelserna.
Mattias; det lät intressant det där med att bredda huskroppen med 60 cm, det är något att ta upp med våran säljare och priset var ju inte helt oöverkomligt heller. Jag är bara livrädd för att kostnaderna ska skjuta i höjden. Vi är inga miljonärer direkt och jag vill ha råd att leva också.
Var förövrigt på husvisning av ett Trivserhus, stil funkis, igår och blev väldigt imponerad. Inga skavanker där inte.
Var också på visning av ett Hjaltevadshus... vi blev helt förskräckta. Sprickor i lister, kalla golv, tråkig interiör, nonchalant säljare... utvändigt var dock huset helt ok men det räcker ju inte!
/ Cissi