Ny tvättmaskin (på landet), använd kanske 20 ggr.
Noterade att en omgång träningskläder hade diverse skador.
En titt på trumman och jag hittade detta.
Ganska mycket våld för att det skall bli så?
Det är en Bosch.
Noterade att en omgång träningskläder hade diverse skador.
En titt på trumman och jag hittade detta.
Ganska mycket våld för att det skall bli så?
Det är en Bosch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
känns tveksamt, för mycket våld, de vanliga hålen är mycket mindre än det uppbända
skruven eller liknande borde ha lossnat långt innan hålet blev så stort
skruven eller liknande borde ha lossnat långt innan hålet blev så stort
En skruv som sen krokar tag i elementet på undersidan och skadar trumman. Inte så otroligt men trist för dig. Vilken på modell (e-nr) på tvättmaskin?
Vissa modeller måste man byta hela karet/baljan för att byta trumman.
Eller om det går att slipa ner ojämnheten såklart, det blir ju billigast och snabbast
Vissa modeller måste man byta hela karet/baljan för att byta trumman.
Eller om det går att slipa ner ojämnheten såklart, det blir ju billigast och snabbast
Hmm ingen trasig BH här, skruv kan jag tänka mig i det lilla fallet men inte ett hål som är ca 4ggr större än originalet
Trasigt pressverktyg på fabriken är min teori
Trasigt pressverktyg på fabriken är min teori
Bästa svaret
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
För att hålen sitter på trummans vänstra sida ju!
Men för att försöka tillföra något... Det är inte så att det går att bonka ut plåten runt hålen? Löser ju inte mysteriet med uppkomsten en det kanske löser problemet utan att behöva plocka ner maskinen i sina beståndsdelar...?
Men för att försöka tillföra något... Det är inte så att det går att bonka ut plåten runt hålen? Löser ju inte mysteriet med uppkomsten en det kanske löser problemet utan att behöva plocka ner maskinen i sina beståndsdelar...?
Hej
Ja en spik hade inte varit otroligt men om msn zoomar in på bilden så ser man att det stora hålet har sprucken metall runt kanterna och det är missfärgat runt båda defekterna.
Det kanske ligger en spik i pumpen...
Min bedömning är fortfarande att det är ett trasigt pressverktyg i tillverkningen.
Skall bli spännande att höra vad Bosch säger.
Ja en spik hade inte varit otroligt men om msn zoomar in på bilden så ser man att det stora hålet har sprucken metall runt kanterna och det är missfärgat runt båda defekterna.
Det kanske ligger en spik i pumpen...
Min bedömning är fortfarande att det är ett trasigt pressverktyg i tillverkningen.
Skall bli spännande att höra vad Bosch säger.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
det faller på sin egen orimlighet att en 3mm (det är små hål) mässingspik skall fastna i 2 olika hål och dessutom bända upp den rostfria plåten och spräcka den utan att kläderna går sönder(inga trasiga kläder förutom i sista tvätten som bara hade träningskläder)