S Svedis skrev:
Linjalen sitter i själva förpackningen, i ”locket” inne i paketet.
Två stycken till och med, en för cm och en för tum. Båda fungerar lika bra eftersom det är markerat var dom olika gränserna går (hårda väggar, mjuka väggar, stenplattor).
 
N
Haha var så ivrig att jag ej såg den:)

Jag tänkte på guidekabeln. Hur nära kan jag lägga guidekabeln den högra begränsningskabelen mot laddarens håll?
 
N Nybergzzz skrev:
Haha var så ivrig att jag ej såg den:)

Jag tänkte på guidekabeln. Hur nära kan jag lägga guidekabeln den högra begränsningskabelen mot laddarens håll?
30 cm har jag för mig. Men du kan prova och lägga den lite närmre ändå om du har nått område som kräver det. Så länge klipparen går på den andra sidan om kabeln så blir det inget problem, det kan eventuellt bli det dom få gånger den följer kabeln exakt.
 
N
G golfgreen skrev:
30 cm har jag för mig. Men du kan prova och lägga den lite närmre ändå om du har nått område som kräver det. Så länge klipparen går på den andra sidan om kabeln så blir det inget problem, det kan eventuellt bli det dom få gånger den följer kabeln exakt.
Jag ska prova 20cm tänkte jag. Är halvvägs med guidekabeln. Fick åka å köpa mer tråd å märlor.
 
Sådär då kom grannen över med en varsin kall och så var all kabel ute. Hittills verkar det som jag lyckats med mått mot buskar och altan.
Supernöjd so far.

 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N
Fan vad typiskt. Nu fungerar ej uttaget där ute...
 
N
N Nybergzzz skrev:
Fan vad typiskt. Nu fungerar ej uttaget där ute...
Var en strömbrytare som jag aldrig använt förut som var tvungen att sättas på. Haha
 
  • Gilla
ante_ante och 1 till
  • Laddar…
N
En sak jag reagerade i manualen var att 750 vilo tid ej fanns med?
 
N Nybergzzz skrev:
En sak jag reagerade i manualen var att 750 vilo tid ej fanns med?
Jag tror inte att du kan ställa in längre scheman än vad klipparen tillåter. Har du lyckats få in ett schema så kommer den att köra hela det schemat.
 
A ante_ante skrev:
Sådär då kom grannen över med en varsin kall och så var all kabel ute. Hittills verkar det som jag lyckats med mått mot buskar och altan.
Supernöjd so far.

[video]
Satan vilken matta, snyggt!
 
N
Roboten klarade av passagen galant. På 1a försöket till å med :)
 
  • Gilla
ante_ante
  • Laddar…
S Svedis skrev:
Satan vilken matta, snyggt!
Backjobb från entreprenaden så förra året grävdes allas tomter upp på gatan och fick ny gjord och ny matta. Förhoppningsvis blir den ännu finare när maskinen fått jobba ett tag
 
Jaha då verkar första problemet uppstått. Den säger att krocksensorn är aktiv men karossen rör sig fint.
Tips på vad man kan göra?
 
A ante_ante skrev:
Jaha då verkar första problemet uppstått. Den säger att krocksensorn är aktiv men karossen rör sig fint.
Tips på vad man kan göra?
Vänd och kolla så inget fastnat. Stäng av och starta och se om det löser sig.
 
N
Har nu 11 timmar drifttid och hela gräsmattan är klippt.

Det var nog bland de bättre köpen jag gjort.
När man har 3 barn så är varje timme man kan spara i vardagen guld värt!

Känner mig även nöjd att jag köpte t smart enheten. Väldigt bra när man har barn som plötsligt vill ut och leka :)
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.