Mac_attack
Hej!

Någon som har erfarenhet av INR:s duschblandare?
Funderar på att slå till på INR Mist till nya badrummet.

Tack på förhand!

BirgitS
Är det inte INR Mist som de skriver att innandömet kommer från Mora Armatur på sin webbplats?
Mora är ju en gammal trotjänare med bra produkter normalt.

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Hej! Vi har en INR duschblandare i liknande utförande i vårat badrum fast äldre och fyrkantig i designen (blandare, stång, duschhuvud, den handhållna, allt är fyrkantigt)... Har inte haft några problem och då har vi brukat den näst intill dagligen i 3 år, jag tror att den installerades i badrummet runt 2012.

Lycka till!

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
BirgitS BirgitS skrev:
Är det inte INR Mist som de skriver att innandömet kommer från Mora Armatur på sin webbplats?
Mora är ju en gammal trotjänare med bra produkter normalt.
Ja det stämmer, la jag nyss märke till. Låter ju lovande! :)

Nu har jag inte just Mist, men jag har INR link och arc i både duscha och till handfaten och är nöjd. Den ena duschblandaren höll inte helt tätt så det droppade lite ut duschen. Ett mail till kundtjänsten så hade dom skickat två nya omkastare och en lista på rörmockare dom arbetar med samt instruktion på byte. Gjorde bytet själv på 3 minuter och det fungerade perfekt. Har dessutom en omkastare i reserv nu om det skulle hända igen.

• Gilla
Klabbarparn och 1 till
  • Laddar…
R
Har 2 st inr mist takduschar, är jättenöjd.
Hade inr linc 21 i förra huset, ville ha likadan i nybygget men rörmokaren avrådde och visade sitt förråd av utbytta trasiga sådana.

Mist har moras armatur och skulle vara bättre enl honom

• Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Har nyligen fått en INR Mist med 3-funktionshandduschen insatt i nyrenoverat badrum/tvättstuga.
Jag upplever ett ganska högt "forsande" ljud ifrån just handduschen.
Någon annan som upplevt samma sak?

C circuuz skrev:
Har nyligen fått en INR Mist med 3-funktionshandduschen insatt i nyrenoverat badrum/tvättstuga.
Jag upplever ett ganska högt "forsande" ljud ifrån just handduschen.
Någon annan som upplevt samma sak?
Är det inte för att den blandar in luft i flödet? Bytte till snålspolande munstycke en gång (helt annan dusch och fabrikat) och den har ett ljud som kanske kan beskrivas som forsande.

Bernieberg Bernieberg skrev:
Är det inte för att den blandar in luft i flödet? Bytte till snålspolande munstycke en gång (helt annan dusch och fabrikat) och den har ett ljud som kanske kan beskrivas som forsande.
intressant, så kan det säkert vara! Var något nytt för mig, är van vid ett strilande ljud, inte ett forsande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.