3 881 läst · 23 svar
4k läst
23 svar
Behöver extremt enkel och billig mobiltelefon
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Exakt som du säger, Telefonen får aldrig täckning, alltså helt gratis!MultiManOriginal skrev:Tre är riktigt dåligt i glesbygd norröver så även om det är billigt så hjälper det inte när det inte fungerar. Bekanta har provat t ex här i Västernorrland och Telia är totalt överlägset så fort man lämnar större vägarna. De blev övertalade av diverse säljare men lyckades ta sig ur kontrakten när det visade sig att det inte gick att använda. Fello är annars ett bra alternativ som använder Telias nät, men nu är det ju inte trådens fråga, och några 0kr-abb är det inte heller (hur får man lönsamhet i det)?
Finns bara Telia, oavsett vart man bor tycker jag, om man inte har fastnat i en större stad i mitten av landet..
Förr tyckte jag Telia var överlägset, men de har blivit sämre. Trots att jag bor i Skåne i ett mindre samhälle så är det riktigt usel täckning ned Telia. Telenor har MYCKET bättre täckning på flera ställen.H Husqvarna220Ac skrev:
Men ingen kan väl täcka allt antar jag.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 560 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 560 inlägg
Titta på täckningskartorna här: http://www.mobilabonnemang.nu/artiklar/bast-tackning . Tre lider av allvarlig vitiligo på kartorna, mycket värre än någon annan i övre delen av Sverige.K knipo skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 560 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 560 inlägg
Varför citerar du mig? Det var @KnockOnWood som började med frågan om abonnemang och det kan inte få stå oemotsagt. Dessutom kan det vara av värde att se vem de finska bolagen samarbetar med i Sverige eftersom han enligt egen utsago tillbringar en del tid i vårt land.granis70 skrev:
Täckningskartorna har jag dåligt förtroende för.MultiManOriginal skrev:
Men generellt ärlig Telia fortfarande bra eller kanske bäst skulle jag tro.
3, eller Comviq är väl de mobiloperatörer jag nog aldrig skulle anlita med tanke på täckningen.
Vitiligo?
Måste jag googla.
Om inte du hinner före.
Ja folk har ju olika begåvningar.Alfredo skrev:Väldigt OT men jag får inte ihop detta. Du kan skriva ett välformulerat, synnerligen begripligt och i det närmaste helt rättstavat inlägg på över 2500 tecken men inte byta TV-kanal. Har du provat att trycka på exempelvis knapp fyra för att byta till kanal fyra. Många TV-aparater fungerar så enkelt...
Lite mer OnT så visst finns det enkla telefoner. Kollade exempelvis Elgiganten och de hade 33 telefoner under 100 Euro där den billigaste låg på runt 20 Euro. Har dock inga konkreta råd att komma med tyvärr.
Det lär finnas personer som inte kan skriva inlagor till olika myndigheter själv och som inte kan lära sig räkna integralkalkyl och inte lösa ekvationssystem för hand. Det lär ju också finnas personer som inte kan timra och som inte kan byta bord i en träbåt och som inte ens kan vässa en fogsvans ordentligt.
Min svaghet är elektroniska prylar där man måste komma ihåg hur man skall göra för att få ett visst resultat. Det krävs en väldig arbetsinsats för att lära mig sådant.
Därför prioriterar jag. Bordsdatorn och grafräknaren och telefonen ger så stor nytta att jag på ren envishet har lärt mig använda dem nödtorftigt fastän det tog mycket tid. En smarttelefon ger för liten nytta i förhållande till insatsen. Tvn ger ingen nytta alls.
Liknande trådar
-
extremt enkel lösning / luftflöde / fläkt till badrum
Ventilation -
Extremt enkel fläkt i badrum
Badrum -
Behöver hjälp med enkel carport bygglovsritning om någon har =)
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Behöver en ”trädgårdskran” - är det så här enkelt?
Vatten & Avlopp -
Behöver ett enkelt sätt att piffa upp värmerör i källaren. fula värmerör i källaren
Vatten & Avlopp