418 999 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Vad tycker ni är bra schema för klippning på en plan och gissningsvis 400 kvm tomt? Jag tror att svärmors klippare kört väldigt onödigt mycket tidigare (tror någon av hennes barn ställt in 09:00-22:00 och alla dagar). Ska byta batteri till ett 2100 mAh i övermorgon och tänkte justera schemat.
OK. Brukar du låta den vara ute så långa dagar som 09:00-22:00 också eller har du kortare tidsspann? Med de tiderna bör man i vart fall undvika dagg.E etompau skrev:
Jag har en lite mindre gräsmatta än dig (ca 200m2). Jag upplever att när min gräsklippare strular så har det oftast varit när det är fuktigt ute. Har därför satt min på klippning mellan 11-18. Nu växer gräset enormt mycket. Efter midsommar brukar det lugna ner sig och då kan man ta bort någon timme. Men du märker ganska snabbt om det räcker eller inte och så får man justera lite.
Nu börjar jag bli sugen på en klippare själv... bytte batteri i svärmors klippare. Såg då att det var slingfel på guidekabeln. Ingen kunde komma på att någon jobbat eller så men kom sedan på att det ju dragits fiber förra hösten...
De hade sett och skarvat begränsningsslingan men inte guidekabeln så klipparen hittade aldrig hem och svärmor har lyft den på laddning
Hade lite flyt att hitta guidekabeln så det tog inte så lång tid. Tvättade av den ordentligt, nytt batteri och knivar så nu är det bara att åka.
Snacka om arbetshäst. Tror den hade gått ca 1600 timmar nu utan knot eller service. Imponerande.
De hade sett och skarvat begränsningsslingan men inte guidekabeln så klipparen hittade aldrig hem och svärmor har lyft den på laddning
Hade lite flyt att hitta guidekabeln så det tog inte så lång tid. Tvättade av den ordentligt, nytt batteri och knivar så nu är det bara att åka.
Snacka om arbetshäst. Tror den hade gått ca 1600 timmar nu utan knot eller service. Imponerande.
Sådär busigt hade de skarvat begränsningsslingan, ganska djupt också. Men de hade missat den svarta guidekabeln (nere i bild, som låg på för mig helt oväntat ställe).
Gustaf som den heter ser för övrigt helt OK ut för att ha stått utomhus fyra säsonger utan tak eller skydd. Knappt solblekt ens.
Gustaf som den heter ser för övrigt helt OK ut för att ha stått utomhus fyra säsonger utan tak eller skydd. Knappt solblekt ens.