Nu tappade jag nog bort några bilder men sågade isär benen (bara översta delen som skivan skulle ligga på) för att göra en ny bredare.

För att hindra att skivan slår sig allt för illa så ville jag ha en underliggare som var nästa lika lång som skivan är bred. Sen tänker jag skruva den från undersidan (jag är medveten om att skivan kommer torka men tänker att jag skruvar om den om ett år eller så).

Så nya underliggare tillverkas

Sågad träunderliggare på snickarbänk, redo för montering under bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanterna rundas av så man inte skall riva sig på den

Träplankor som kläms ihop av svarta tvingar på en arbetsbänk under tillverkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbordben sågade och monterade i kryssformat med en mindre träplatta ovanpå i en snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så var det bara att kapa längden igen, måtten skulle nu bli 200x130 istället för de tidigare 220x100

En arbetsbänk med en pågående process av att såga och forma trä, inklusive en elektrisk handcirkelsåg och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordskiva i trä under bearbetning med synlig sågspån och maskeringstejp på kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två träunderliggare fastklämda på en arbetsbänk i process att formas för stödstruktur till bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


rackarn så stor den blev..

Nybearbetad träskiva som ligger på arbetsbockar med rundade kanter och synliga sammanfogningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träskiva upplagd på ett arbetsbord i en verkstad med slipmaskiner i bakgrunden, redo för ytbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Städar av undersidan lite

En bred träskiva under bearbetning med hyvel och träspån på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den känns stor, funderar på hur man ska få den lite snällare och bestämmer mig för att runda hörnen lite extra

Ett träbord med avrundade kanter och en elhyvel samt hörselskydd ovanpå, i en verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avrundade hörn på en bearbetad träskiva i en verkstad, med synliga slipmärken och damm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd träbordsskiva med avrundade kanter på ett arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


tar sen fräsen och fasar av alla kanter med R7,9 och slipar så dammet yr (man skulle ha bättre dammhantering)

Ny tillverkad bredare träskiva med avrundade kanter och arbetshandskar på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Då var det mer eller mindre klart då. Ville ha ett mörkare bord och hade bestämt mig för ZAR ENGLISH WALNUT som Bets och sen ett hårdvax på toppen.
Två lager bets och sen 3 lager hårdvax så blev det så här

Bord med mörk betsning i ZAR English Walnut och skyddande hårdvaxat lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen färdigställt stort träbord behandlat med ZAR English Walnut bets och hårdvax, visar bordsskiva och ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


så benen

Nybyggt bord med ZAR ENGLISH WALNUT bets och hårdvax, visar konstruktion och försänkta skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljbild av bord med mörk bets ZAR ENGLISH WALNUT och hårdvaxade ytor, skruvförsänkning i ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbord under konstruktion med mörk bets och hårdvax, ben i kryssdesign, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


försänkte skruven så att längden blev lagom och man inte river sig

Närbild av bordshörna behandlad med ZAR ENGLISH WALNUT bets och hårdvax, skruv försänkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis färdigställt träbord med mörk bets och osynliga skruvförband på ett trägolv med matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


så var det klart, fattas möjligen nån stol men

Nytt träbord behandlat med ZAR ENGLISH WALNUT bets och hårdvax i ljust rum, plats för 10 personer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett stycke stort bord, med små stolar kan man sitta 10 runt, 3 på var långsida och 2 på var gavel. Nu är vi sällan så många så mer vanligt blir man nog 4 och då finns plats för lite av varje utan att det blir trångt.
Tror främst det blir använt till att jobba vid när man tar hemma jobbar dag, ljust rum och gott om plats med dörrar att stänga om sig så ingen störs. Nu blir det nog inga fler bord på några år...
 
  • Gilla
Appendix och 17 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat (y)
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
H
Har Leby något nytt på G? :)
 
H Haget skrev:
Har Leby något nytt på G? :)
Med en snigels hastighet håller jag på att bygga om det minsta sovrummet till en "walk in".
Så ge mig ett halvår till så ;-)
 
  • Gilla
  • Haha
kalle55 och 3 till
  • Laddar…
Finns ju ett uttryck att man blir hemma blind.... För en massa år sedan (runt 2007) byggde jag mig ett kök. Ett av skåpen var ett hörnskåp och jag tänkte nog bygga dörrarna som alla kökstillverkare gör i Sverige (två dörrar med gångjärn mellan dörrarna) även om jag egentligen inte gillar den lösningen, det brukar börja hänga lite efter några år.

Nu var det inte bättre än att jag hade "otur" när jag tänkte så båda dörrarna blev 7mm för smala. Det är falsade dörrar och falsen är alltså 7mm.

Eftersom jag egentligen inte gillade lösningen jag tänkt bygga så blev det aldrig av att jag rättade till mitt misstag utan gick och tittade på om inte någon annan lösning kunde vara bättre.

Så efter 12 år (apropå hemmablind) så råkade jag vara hos en kökstillverkare i Spanien. Där visade det sig vara en vanlig lösning att man hängde dörrarna var för sig och lät den ena dörren låsa den andra.

Mycket bättre lösning (om man bortser från att man får öppna två istället för en dörr). Så äntligen hade jag min lösning, när sen omständigheter gjorde att jag helt plötsligt fick tid var det bara att ta tag i den 12år gamla surdegen.

Började med att bredda båda dörrarna

Falsad kökskåpsdörr som breddas med ett trästycke på arbetsbänk, synliga spån och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fräste falsar och grov kapade och snyggade till lite

En kökskåpsdörr med pågående arbete på arbetsbänk med hyvel, stålfiberduk och synliga träfalsar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den dörren som inte hade varit hängd borrade jag gångjärns hål till

Träköksdörr med frästa falsar, som vilande på ett blått arbetsunderlag i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen var det bara att lista ut hur man undviker att den "inre dörren" inte skrapas av den som låser, lösningen blev att fräsa in 2mm i innerkant och sen använda möbeltass material, det ska gå hela vägen när de blivit målade men det funkar egentligen att bara ha uppe och nere.

Två obehandlade kökskåpsdörrar med synliga falsade kanter och möbeltass material på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


klart, ja så när som lite färg då, vem vet det kanske händer det med ;-)

Obehandlade träköksdörrar i ett hörnskåp som är anpassade med en ny hängningsteknik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(glömde ju sista bilden...)
 
  • Gilla
Snigla och 10 till
  • Laddar…
Vita skåpluckor i ett hörnskåp i ett kök med ett golv av rutiga klinkerplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite vitare, gulnar nog med åren..
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Snyggt jobbat. Funderar själv på att platsbygga stommar med överfalsade luckor i äldre stil som du gjort. Bra lösning på hörnskåpen, har funderat över hur detta skall bli då jag liksom du kommer få två stycken innerhörn. Har några frågor:

Vad är det för sorts gångjärn? Är de självstängande/återfjädrande? Har du något fabrikat?

Hur stor maximal öppningsvinkel har luckorna?

Snyggt golv. Linoleum? Nöjd? Märke?
 
Redigerat:
Gångjärnen har jag köpt hos Vedum, de har artikel # 39022 (83kr/st). De är självstängande sista biten så jag har inga magnetlås eller annat som håller luckan stängd. Tror gångjärnen finns hos andra kökstillverkare också.
Öppningvinkeln vet jag inte men stor, de tar i nästa skåp så jag gissar minst 135 grader.
Jag gillar också golvet, väldigt nöjd med det, köpt det hos linoleumkompaniet. Vet tyvärr inte märke det var 12 år sedan vi köpte det. Gör en tråd om du bygger köket, kul att se!
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Fulkemisten
Klart det blir en tråd i så fall. Jag har funderat i flera år. En köksrenovering är ju en sån där grej som är som ett plåster. Man gruvar sig för att dra av det och när man väl gör det ska det gå fort om det inte ska göra ont...
Kanske kanske till semestern. Men som Orsa kompani lovar jag inget bestämt. Kan jag PMa dig om jag kommer på något mer att fråga om @leby? Du har säkert massor av input?
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
Jag nämnde ju i ett tidigare inlägg att det minsta sovrummet skulle bli en "walk in". Grabben har haft det som sovrum men med alla utbyggen så har det blivit 5 sovrum och vi behöver bara 3 så bättre då att utnyttja ett till garderob.

Min vana trogen han jag riva lite innan bilder togs men det var en platsbyggd säng och ett skrivbord samt en bokhylla innan, sen var rummet fyllt, det är bara ca 6 kvm stort så i minsta laget för ett sovrum men har funkat så länge som grabben varit liten (vilket nu gått över).

Renoverat litet rum med randiga tapeter, trägolv och svart golvstående lampa, redo för inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat litet rum med randig tapet, fönster med biltäcke och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite sprickor i väggarna och taket, meningen är att måla så jag satte microlite både i tak och på väggarna.

Ombyggd walk-in med släta väggar och tak, maskeringstejp, skyddspapp på golvet och arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nymålade väggar och gult maskeringstejp längs taklist, pall och roller på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att ha provat olika så har jag kommit fram till att lättast är att grunda först och sen spackla skarvarna.

Tomt rum under renovering med gipsade väggar och märken på golvet, skyddstejp runt dörrkarm och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprocess i ett litet rum med nymålade gråa väggar, skyddstejp vid golvet och en pall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggarna får bli grå

Renoverat rum med gråa väggar och skyddspapp på golvet, tavellist på vägg och verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat litet rum med gråmålade väggar och trägolv täckt av heltäckningsmatta vid fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu straffade det sig att jag var för långsam.... tejpen hade fastnat i färgen så jag fick göra om allt kring taklisten, både vägg och tak

Vill gärna spara trägolvet till framtida ägare (som säkert bara kommer riva ut ;-)) så valde att lägga heltäckningsmatta direkt på planken. Detta var första mattan för mig men iom att jag skulle på med golvlist så vågade jag skära själv, bara vid tröskeln som det inte finns möjlighet att gömma (ev) misstag.

20190304_092458.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Brädan ni ser gjorde jag för att använda att "slå" in mattan mot väggen och sträcka den helt, funkade riktigt bra. Skar med en ny brytbladskniv mot en spackel.

Heltäckningsmatta med verktyg för installation: brytbladskniv, spackel och slagbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


är ok nöjd med resultatet vid tröskeln

Renoverat rum med ny grå heltäckningsmatta som övergår till trägolv i dörröppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grå heltäckningsmatta installerad mot vägg med vit taklist ovanpå trägolv och golvlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så var rummet klart, nu ska det "bara" inredas.
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Lite ljus skall det ju vara i en "walkin", jag hade lite ledtejp och några driver liggande som jag köpt från aliexpress för att testa lite för nåt år sen, det får duga. Rakt fram skall det vara en spegel så jag tänker ställa garderoberna någon centimeter från den väggen och sätta ljus lite gömt bakom, det ger också möjlighet till en elkanal.

Började med att löda på anslutningstråd på tejpen

LED-tejp på träbräda med lödda anslutningstrådar och gulklistertejp som fastsättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


testar att det är kontakt

LED-tejp med lödda anslutningstrådar och krympslang monterad på en trälist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och sätter dit en krympslang för att få det lite snyggare och hållbarare

LED-tejp fastlödd på kabel, täckt med krympslang, fäst på trä med gult målartejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag hade samtidigt som tejpen köpt lite aluminium list som tejpen mår bra av att monteras i, det är förutom rent estetiskt tänkt för kylning. Tyvärr hade jag inte fler än 7 meter alu list så de som skall ligga ovanpå garderoberna får klara sig utan men då är den tejpen också betydligt svalare iom att de endast är 30 led/meter (och de svagare 3528)

testmonterade i alu listen

LED-tejp monterad i aluminiumlist i en verkstadsmiljö, tänd för test.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-tejp och aluminiumlist monterad på träplank för belysningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag styr tejpen med shelly RGBW som också kan användas som 4xW

LED-tejp och drivdon på arbetsbänk med aluminiumlistor, installationsmaterial för walk-in-garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monteras ca 5 centimeter innanför där garderoben skall sluta

Två vertikala trälistar monterade på en vägg i förberedelse för LED-tejpsbelysning i en walk-in-garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av en LED-tejp med aluminiumslist i en walk-in-garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testar igen så allt funkar

LED-tejp monterad i aluminiumlist på vägg, med anslutningstråd och krympslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tar min vanliga golvlist och sätter list på baksidan för att få en kanal

Golvlist fäst vid en träplanka i en verkstad med klämmor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En verkstad med en rundsåg som skär igenom en längd aluminiumlist på ett arbetsbord, omgivet av verktyg och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


lägger ett vanligt 20 mm vp-rör bakom så kan man dra om kabel utan att ta bort listen om det skulle behövas

Installation av LED-tejp i ett hörn av rummet med synlig krympslang och aluminiumlist på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum med gråa väggar, vit golvlist och matta; förberedelse för LED-tejp installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ovanpå garderoberna tänker jag "lägga" ledlist som lyser upp taket, kanske kan vara lite coolt..? Som sagt så hade jag inte alu list till dem men det får duga utan, lätta att byta tejp om den ger upp iom att det ligger ovan på löst

Två långa, smala trälistar på ett verkstadsbord i förberedelse för LED-belysningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på en aluminiumlist som ska användas för montering av LED-tejp och kylning av denna i ett hemmabygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-remsa monterad på aluminiumlist vid byggprojekt, med verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passar även å att testa lite olika drivdon (hade en låda med konstant ströms don men ger upp tanken då det sviktar för mycket i spänning mellan de olika kretsarna)

LED-tejp monterad i aluminiumprofiler med anslutningstråd på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-tejp monterad i aluminiumprofil testas med multimeter på en arbetsbänk med verktyg och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Var till IKEA och köpte tre stycken en meters garderober, det fick bli vit laserade i ek, ja ska man vara ärlig så finns nog inte mycket ek i dessa, kan ju iof finnas lite spån från ek i spånplattorna :) kan ju konstatera att plastfolien som ger utseendet blir tunnare för varje år som går (åtminstone känns det så)...

En vitlaserad garderob i ekimitation med öppna sektioner och smala lådor inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


trångt som attan att spika ihop den sista

Ihopmonterad vit lasergarderob i ekimitation med synliga hyllplan och osammanfogad skiva framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var tänkt att vara öppna men katten som smyger omkring har en förkärlek att mysa in sig så det blir skjut dörrar på ena sidan så får andra sidan vara öppen med mindre ömtåliga kläder om nu katten bygger bo där..

Vit lasyrad garderob med skjutdörrar mot en ekfärgad vägg och modern taklampa ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte in 12 smala lådor och 2 breda

Inredning av vitlasad ek-imitation garderob med öppna lådor och sidopanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade från början tänkt att klistra på alu listen på undersidan av översta hyllen men när jag provade så såg det lite oarbetat ut, bestämde mig för att försöka fälla in listen i hyllan

Vitlasad garderobsdel i ekimitation med synliga skruvhål och tecken på bearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En trähylla fastklämd på en arbetsbänk, redo att bearbetas med överslag av vit laserad plastfolie upprepad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Överhandsfräsen kommer till användning igen..

Fäsningsarbete med överhandsfräs på träplanka där plastfolie på ytan blivit skadad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ni ser smälte/revs plastfolien lite

Skadad vitlaserad ekspånskiva där plastfolien slitits upp efter fräsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


åkte till bygghandeln och hittade lite golvfog PL600 skall väl hålla listen på plats

Två patroner med byggfog och monteringslim i patronpistoler mot en träbordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


lite tejpande och limma fast listen

Aluminiumlist fälld in i en spånskivehylla med översida som föreställer ek, arbetsbänk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


kapade listen på plats¨

Aluminiumlist fälld in i hyllans översida, med synlig plastfolie och svagt gula toner på träimitationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit laserad ekhylla med en fälld aluminiumlist och synlig skada på plastfolien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ser väl ok ut så så fick det bli på alla tre

Nu borde jag förstås åkt och köpt mig några lådor till elen men prövar bygga och mäta värmen sen så det inte blir för varmt..

Vit panel med utstickande skruvar ovanpå träkonstruktion på arbetsbänk omgiven av verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterar ett drivdon

Elektriskt drivdon monterat i trälåda, förberett för installation i garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen en shellyRGBW som skall kunna dimma de 3 resp 4 ledtejperna

Elkomponenter monterade i en delvis skadad plywood hylla med kablar och isoleringstejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Först hade jag tänkt ha drivdonet strömsatt hela tiden men ångrade mig och satte in en shelly1 som bryter strömmen innan donet, testar lite

Översiktsbild av en DIY-projekt LED-belysningstillbehörinstallation i en trähylla med ett drivdon och kopplade kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elektriska anslutningar i en garderob med Wago-kopplingsklämma, Shelly1 brytare och drivdon för LED-belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade först tänkt dra kabeln in i garderoben men insåg att åtminstone de två mot innerväggen gick att borra igenom garderobens sidovägg, det blir därmed helt dolda inne i garderoben, den sista av de 3 närmast dörren högersida fick gå in en bit sen upp genom garderobensöverstycke.

Inre hörn av en vit laserad garderob med synlig alulist och skruvar, samt skada på plastfolien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En inbyggd LED-list inuti en ek-laserad vit garderobshylla, delvis skadad plastfolie nära listen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vit laserad garderobsinredning med monterad LED-ljuslist under en hylla och en klädstång i vinkeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kalle55 och 1 till
  • Laddar…
Så var det klart, ett stycke barn/pojkrum omvandlat till en walkin.. kan hyfsat enkelt åter igen bli barnkammare till nästa familj som skall bo här.

Nyinredd walk-in-garderob med träinredning och spegeldörr, sedd från rumslig korridor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggt barnrum till en walk-in garderob med hyllor, klädstång och LED-belysning, utsikt till rum med bord och stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Del av en omvandlad walk-in garderob med inbyggd LED-belysning och klädhängare i ett litet rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ombyggt barnrum till walk-in garderob med krokar för väskor, stol, spegel och fönster med rullgardin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Walk-in closet med LED-belysning och hängande kläder, omvandlat från ett barnrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omvandlat barnrum till walk-in closet med öppet garderobssystem, lådor och sittplats vid fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite svårt att fota i ett så litet rum men det går nog att se hur det blev
 
  • Gilla
Danne_W och 10 till
  • Laddar…
Snyggt, materialet kallas även smulEK ;)
 
  • Haha
leby
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.