F fiskbuggaren skrev:
Jag är nyfiken på armen. Vad sägs om en separat tråd med lite mer ingående information?
Den är inte värst avancerad men fråga på du så ska jag svara efter bästa förmåga :)
 
Nyframställda betongkansten staplade på gräsmatta bredvid byggtillbehör och leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillverkning av kansten fortsätter men jag börjar bli ganska trött på blocken, fasen vad tunga dom blir, lyfter dom nästan inte själv och det går åt alldeles för mycket betong. Kanske ska minska måtten lite...
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Kan du inte använda lastbilen? :thinking:
 
  • Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kan du inte använda lastbilen? :thinking:
Hahahaha den har pensionerat sig efter några tuffa år
 
  • Gilla
sprwl och 1 till
  • Laddar…
Orkade inte vara produktiv idag, så jag fäste handtaget och slipade upp järnet på den hyvel jag loppisfyndade i New York. Den var i mycket bättre skick än jag trodde, förutom att rosten var lite väl djup på baksidan av bettet. Klart nöjd!
Restaurerad gammal STANLEY hyvel på ett trästycke, med fokuserade slipspår och handtagsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
T Tykon skrev:
Snygg bil!
Det är en B-250 som jag byter låda på, efter att den tömde sig på olja så sänkte jag tråget och möttes av metallspån och grå gegga. Dags att göra nått åt den alltså!

Jag har en sån byggnad på tomten så möjligheten finns där, men just nu är det inte mycket mer än grusat golv, glesspikad panel och helt öppet åt ett håll. Fullt med bröte är det också!
Det grå smöljet skulle kunna tyda på att du får in kylvatten i oljan. Kolla oljekylaren också!
 
C corre skrev:
Trevligt. Har själv planer på det under sommaren på XC70'n. Tänk vilken lyx med fyrpelare...
Stel bakaxel och ram ser jag, vad kör du?
Se till att byta autmatoljan också när du är i farten, gör gott för livslängd och mjuka växlingar.
 
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Det grå smöljet skulle kunna tyda på att du får in kylvatten i oljan. Kolla oljekylaren också!
Tack för varningen! :)
Men jag tänker inte återanvända oljekylarn igen, dels pga all skit som kanske finns i den av förra lådan och även så har jag tidigare (med andra bilar) haft problem med att just olja och glykol blandas. En egen kyl blir nog bättre i kylsynpunkt också.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Golvlist bearbetas på ett Trend CRT fräsbord med en Trend T11 överhandsfräs, träspån syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gör nya golvlister till vardagsrummet. Denna gång på ett Trend CRT fräsbord med Trend T11 under. Funkar strålande och är riktigt skojsigt. :)
 
  • Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
Björkplywood som fästs med klämmor i verkstad för tillverkning av svärdsskydd till motorsåg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handhållet hemmagjort svärdsskydd av björkplywood för ms660 motorsåg med långt svärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svärdsskydd till ms660 med 60+ cm svärd. Hade ändå lite björkplywood hemma.
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Motorsåg av märket STIHL intill en träplanka på en verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En motorsåg med långt svärd av märket STIHL på ett verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
P
3D-utskriven vit plastbåt vid sidan av en tändsticksask på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första utskriften från min CR-10S. Det tog några månader att komma igång pga massor av andra projekt. Första nyttouutskrift blir en hållare till min Tellstick Duo. Sen blir det en del verktygshållare för verktygstavlan innan jag kan börja leka med lite egen designade sakar, bla för fisket.
 
  • Gilla
kristofo och 7 till
  • Laddar…
Nybyggt trädeck med ett uppblåsbart spa och intilliggande blomlådor i en trädgård, med handtruck och slangen synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggde däck till utespat
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Tule54 Tule54 skrev:
Håller med, ingen snäll bild.:p Jag får jobba med bilen utomhus, visserligen under tak sedan två år då jag förlängde garagetaket :D
I garaget huserar alla maskiner ;)
Bara förlänga resten nu då :cool: Golv och väggar då menar jag ;)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
E
P pleqtiz skrev:
Idag håller jag på att försöka avsluta detta bygge av en kapsågsstation! Blir nog bra för mina behov :seenoevil:
Wooow:love::love::love: snyggt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.