2 776 läst · 10 svar
3k läst
10 svar
Råd hur ni hade gjort!
Vi kommer ha vår slutbesiktning under midsommarveckan. Vi bor i hyreslägenhet idag med 3 månaders uppsägningstid. Vi står i valet och kvalet hur vi ska göra! Antingen väntar vi april ut och säger upp lägenheten så att vi har den juli ut, eller så chansar vi och säger upp den senast 31 mars och står då hemlösa vid månadskiftet juni/juli. Vi ser ut att följa tidplanen hittills, inga indikationer på att vi blir försenade med bygget, men vågar vi chansa? Finns det någon annan anledning till att vi bör vänta med flytt ett tag efter slutbesiktningen?
Tänk på att telefon odyl blir dyrare om du säger upp avtalet och sen ska återuppta det. Men jag vet för vi sitter i samma sits förutom att vi har en bostadsrätt. Det é rätt knivigt hur man ska göra. Har ni fått en inflyttnings dag? :
Jag skulle nog inte chansa om jag inte hade en backup-plan. Dvs. möjlighet att bo hos andra och att kunna förvara möblerna någonstans.
Risken är ju att det ändå blir dyrare om man måste skaffa tillfälligt boende. Det kostar också ganska mycket pengar att hyra förråd. För att inte tala om allt extra arbete!! SKulle inte tycka det var värt det.
Har inte byggt hus själv, men väl genomfört ganska stora renoveringar under tidspress. Det blir ALLTID strul med något. Och det är fortfarande tre månader kvar till midsommar. Det är mycket som kan bli försenat under den tiden.
Bo kvar i stället så slipper ni oroa er. Ni kan då dessutom flytta och flyttstäda i lugn och ro.
Risken är ju att det ändå blir dyrare om man måste skaffa tillfälligt boende. Det kostar också ganska mycket pengar att hyra förråd. För att inte tala om allt extra arbete!! SKulle inte tycka det var värt det.
Har inte byggt hus själv, men väl genomfört ganska stora renoveringar under tidspress. Det blir ALLTID strul med något. Och det är fortfarande tre månader kvar till midsommar. Det är mycket som kan bli försenat under den tiden.
Bo kvar i stället så slipper ni oroa er. Ni kan då dessutom flytta och flyttstäda i lugn och ro.
Lustigt att du tog upp detta just nu, för vi har samma problem och vi har precis bestämt oss för att chansa på att säga upp vår lägenhet den här veckan.
Men vi bygger vårt hus själva och har egentligen ingen koll på hur lång tid allt kommer att ta förutom att vi vet att det kommer att ta massor av tid. ???
Men vi har sagt att märker vi att det drar ut på tiden så tar vi in snickarhjälp. Dessutom har vi en sommarstuga som vi kan mellanlanda i om vi inte hinner i tid. Annars hade vi inte vågat chansa. Så i ert fall skulle jag nog vänta med att säga upp lägenheten.
Men vi bygger vårt hus själva och har egentligen ingen koll på hur lång tid allt kommer att ta förutom att vi vet att det kommer att ta massor av tid. ???
Men vi har sagt att märker vi att det drar ut på tiden så tar vi in snickarhjälp. Dessutom har vi en sommarstuga som vi kan mellanlanda i om vi inte hinner i tid. Annars hade vi inte vågat chansa. Så i ert fall skulle jag nog vänta med att säga upp lägenheten.
Modigt!! ;D
Jag hade nog inte vågat chansa i er situation, men det kanske beror på att vi har två småbarn...(fast det kanske ni också har det vet jag ju inte)
Vi får hoppas att allt går enligt planerna då.
Vi sade också upp lägenheten igår, så vi får se om vi blir tvungna att bo i sommarstugan på heltid ett tag. ???
Jag hade nog inte vågat chansa i er situation, men det kanske beror på att vi har två småbarn...(fast det kanske ni också har det vet jag ju inte)
Vi får hoppas att allt går enligt planerna då.
Vi sade också upp lägenheten igår, så vi får se om vi blir tvungna att bo i sommarstugan på heltid ett tag. ???
Undrar vilka ni bygger med ? Har ni inte fått någon garanterad inflyttningsdag? Jag bygger med Ä-Hus och har fått garanterad inflyttningsdag, skulle de inte hålla detta utgår vite som ska gå till alternativt boende och eventuella kostnader det medför, undrar är det bara de som har detta ?
Jörgen och Sanije
Jörgen och Sanije
Hej.
Nejdå, det blir vite även för oss om det blir försenat. Vad vitet ska användas till är väl upp till var och en, vad man än väljer är det ju besvärligt, speciellt som man måste flytta två gånger och kanske bo hos vänner och bekanta. Vi har ju en liten också vilket inte gör det hela enklare.
Vi bygger med Trivselhus.
Nejdå, det blir vite även för oss om det blir försenat. Vad vitet ska användas till är väl upp till var och en, vad man än väljer är det ju besvärligt, speciellt som man måste flytta två gånger och kanske bo hos vänner och bekanta. Vi har ju en liten också vilket inte gör det hela enklare.
Vi bygger med Trivselhus.
Vi bygger lösvirke och planerar att göra det mesta själva, utom t.ex el och vvs. Vi har heller inte gjort grunden och stomresningen själva. Det är svårt att beräkna precis hur lång tid allt kommer att ta eftersom vi inte byggt tidigare. Vi är iaf där varje dag och sliter....
Vi har kommit en bit på väg, men det är mycket kvar, så vi får väl se när den efterlängtade inflyttningsdagen kommer... :-/
Vi har dock möjlighet att ta in mer folk om det blir panik. ;D
Vi har kommit en bit på väg, men det är mycket kvar, så vi får väl se när den efterlängtade inflyttningsdagen kommer... :-/
Vi har dock möjlighet att ta in mer folk om det blir panik. ;D