2 731 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Alert Alarm
Hej!
Någon som har erfarenhet av Alert Alarm? Bra eller dåligt?
När man läser Googlerecensionerna ser det tveksamt ut och appen verkar heller inget vidare (2 av 5 i betyg).
Vad tycker ni?
Någon som har erfarenhet av Alert Alarm? Bra eller dåligt?
När man läser Googlerecensionerna ser det tveksamt ut och appen verkar heller inget vidare (2 av 5 i betyg).
Vad tycker ni?
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Det beror ju väldigt mkt på vad du är ute efter. Jag är lite partisk, jobbar för ett stort bevakningsföretag, men jag ser inte att Alert skulle vara sämre än någon annan när det kommer till larmbiten. Appar i all ära, men viktigast är väl hur du uppfattar service, hårdvaran, priset och utbyggnadsmöjligheter.Misacsson skrev:
Har en vän som har just Alerten och han är nöjd.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Jag är om någon väldigt partisk, men ska försöka ge en bild av det lilla jag sett av Alert Alarm.
Var ute hos en kund nu i våras för att byta ut ett Alert då han redan efter 10 mån tröttnat.
Eftersom jag är intresserad av marknaden tog jag mig friheten att testa det lite innan jag plockade ned det.
Plockar regelbundet ned Sector och Verisure så deras prylar har jag ganska bra koll på.
Alert kändes som att backa 15 år bak i tiden jämfört med konkurrenterna.
Inte nog med att prylarna är fula o tillverkade av något som känns som riktigt billig "kinaplast". Systemet var segt, app'en under all kritik. Varje gång någonting hände i systemet tex sabotagelarm så var det som att app'en hängde sig en lång stund.
Pushnotiserna kom sporadiskt och ibland med väldigt lång fördröjning.
Finns många bra mycket bättre alternativ på marknaden
Var ute hos en kund nu i våras för att byta ut ett Alert då han redan efter 10 mån tröttnat.
Eftersom jag är intresserad av marknaden tog jag mig friheten att testa det lite innan jag plockade ned det.
Plockar regelbundet ned Sector och Verisure så deras prylar har jag ganska bra koll på.
Inte nog med att prylarna är fula o tillverkade av något som känns som riktigt billig "kinaplast". Systemet var segt, app'en under all kritik. Varje gång någonting hände i systemet tex sabotagelarm så var det som att app'en hängde sig en lång stund.
Tack! Var lite det jag fått intryck av och hade på känn.Erik Hellgren skrev:Jag är om någon väldigt partisk, men ska försöka ge en bild av det lilla jag sett av Alert Alarm.