Testa och ge en review på dom nu då
 
henq henq skrev:
Blev lite mer än tänkt kanske:
- Elhyvel
- Multitool
- Skruvdragare
- Vinkelslip
- 4 paket kapskivor
- Bits set
Fick med mig en 20% rabattkupong förra veckan då jag handlade annat på Lidl så ovanstående gick på 1600kr!
Skönt att man inte var värst.. ;)

Blev slip, dragare och multimaskin. Och ett batteri på 2.0Ah och ett på 4 med. Och lite skivor..

Men vad jag verkligen vill veta är var i hela nordens namn du fick din rabattkupong ifrån, sådana vill jag också ha!
 
  • Gilla
henq och 1 till
  • Laddar…
Förstår inte varför du är i den här tråden övht om du tycker så :)

P Pysslarn skrev:
För mig räcker det att grejerna säljs på Lidl för att jag ska bli avogt inställd till dem.


Att sedan vissa känsliga personer blir ledsna för det känner jag inte att jag helt kan ta ansvar för.


Skräp är skräp och riktiga verktyg och maskiner som håller och levererar timme efter timme, dag efter dag går inte att tillverka och sälja till de priser som gäller i det här sammanhanget.

Att vissa av deras artiklar är användbara inom vissa gränser förvånar mig inte och kanske räcker de till en del DIY-arbete men hur länge då? Korta stunder jämna veckor udda år???

Varför är de här verktygen och maskinerna så billiga? Egentligen?
Är det bara för att Makita, blå Bosch, Panasonic, Hitachi/(Hickocki(?), Festool m fl kvalitetsmärken är överprisade som priskontrasten blir så stor. Skulle inte tro det.
Av vilken anledning utrustar inte PEAB, Skanska m fl byggföretag sina anställda med verktyg och maskiner från Parkside? Jo, helt enkelt för att det är skit.

De här grejerna är verktygsvärldens motsvarighet till pulvermos. Istället för äkta vara blir det plast där det bör vara metall, skräplager istället för riktiga, dammtäta lager, rapplighet istället för stabilitet osv. "Precision — vad är det?"

Och sug på det här alla snåljåpar: arbetsdagar på sexton till arton timmar, arbetsmiljö som leder till döden, slavkontrakt som fängslar arbetare till fabrikörer genom kontrakt som skapar skulder till arbetsgivaren som inte går att arbeta av, barnarbete osv.


Medellönen i Sverige 2017 var enligt SCB 33700 kr. Per månad. Per månad. ...

Förstår att pengarna ska räcka till mycket men de som inte är anställda i offentlig verksamhet ligger snarare över än under nästan 34000 i månaden. Har man två sådana inkomster i hushållet har man en rätt så bra köpkraft.

Jag vill också (och behöver) göra bra deals men ibland måste man nog acceptera att saker och ting kostar lite grand. Särskilt om de ska vara något att ha över tid.

Ledsen (nä, inte alls men det ser ändå lite trevligt ut i skrift) om jag har dragit ner STÄMNINGEN i tråden, förstår om det inte känns lika KUL med en oavbruten köpfiesta av maskiner och verktyg som inte borde ha producerats av en mängd anledningar. Miljön är bara en. Vad kan jag säga...

Get real!
//Ronnie
 
  • Gilla
lopec och 4 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Blev slip, dragare och multimaskin. Och ett batteri på 2.0Ah och ett på 4 med. Och lite skivor..
Men vad jag verkligen vill veta är var i hela nordens namn du fick din rabattkupong ifrån, sådana vill jag också ha!
Jadu, handlade frukost till jobbet på Lidl förra veckan. Då låg det kuponger med 20% rabatt i kassan :D:D:D

Kände att fyra batterier (och fyra laddare!) borde räcka. Jag köpte dessa maskinerna just för att de är små och smidiga så hoppade stora batteriet också.
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
F
Humulus Humulus skrev:
Förstår inte varför du är i den här tråden övht om du tycker så :)
På riktigt, du förstår det inte? Har du nån gissning att bjuda på då? Gör ditt bästa ;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
F fsn skrev:
På riktigt, du förstår det inte? Har du nån gissning att bjuda på då? Gör ditt bästa ;)
Min bästa gissning är att det rör sig om allmänt Troll-betrnde och en vilja att förstöra andras trådar.
Kombinerat med allmän Von-oben attityd att vilja bestämma över andra människor...
Föreslår att ni startar en egen tråd där ni gnäller över allt och inget!
 
  • Gilla
Lazzeman och 2 till
  • Laddar…
henq henq skrev:
Jadu, handlade frukost till jobbet på Lidl förra veckan. Då låg det kuponger med 20% rabatt i kassan :D:D:D

Kände att fyra batterier (och fyra laddare!) borde räcka. Jag köpte dessa maskinerna just för att de är små och smidiga så hoppade stora batteriet också.
Där ser man, själv har jag aldrig sett eller fått något dylikt.. Trots frekventa inköp av allt från Tiramisu till mellanmjölk, via svets och bänkslipmaskiner. Hojta till nästa gång det vankas kuponger vet jag! :)

Jo, fyra batterier ska säkert räcka ett tag.. Även om man helst vill ha något extra att lägga i väskorna ;)

Jag köpte extra batterier med en tanke på att byta celler i ett par Bosch-batterier som börjar bli lite trötta. Svårslaget pris med 149:- alltså.. Bosch originalen brukar ligga på runt 750:- och då är det bara 1.5Ah. Kan förstås ha bättre celler, men de som sitter i Lidls ska vara från Samsung enligt uppgift.

Återkom gärna när du hunnit testa något av verktygen!
 
Ja känner nu att man borde tagit fler kuponger :giggle: Var lite sugen på svetsen (640kr!) men har redan svets som jag använder sällan så kunde inte rättfärdiga det köpet...
Smart att köpa extrabatterier för att byta celler i andra batterier, ska jag tänka på! I bästa fall kanske de gått ner 30% i slutet av veckan om det finns några kvar.
 
  • Gilla
Humulus
  • Laddar…
Osäker på om jag behövde vinkelslipen eller bara villhövde den så avvaktar. Förvånansvärt kompakt format på 4ah batterierna
 
henq henq skrev:
Ja känner nu att man borde tagit fler kuponger :giggle:
Tagit fler..? Känner att mitt lokala Lidl brister här alltså.. Inga kuponger och definitivt ingen möjlighet att få fler, om de ens skulle funnits!

Japp, tänk på en Lidl-broder nästa gång du får möjlighet att roffa kuponger! :)

Smart att köpa extrabatterier för att byta celler i andra batterier, ska jag tänka på! I bästa fall kanske de gått ner 30% i slutet av veckan om det finns några kvar.
En till som har upptäckt 30% chansen :p

Här sker det lite sporadiskt, grejer kan vara slut på hyllorna, men sen dyker de upp två veckor senare med orange klisterlapp.

I sann miljöanda som vi var inne på tidigare i tråden, så är det ju helt klart värt att byta celler. Men den största fördelen med 4Ah-batteriet är att man kan ställa skruvdragaren upp :p Något jag saknar med 12V Boschen.

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Osäker på om jag behövde vinkelslipen eller bara villhövde den så avvaktar. Förvånansvärt kompakt format på 4ah batterierna
Där lärde jag mig ett nytt ord. Frågan har ju ofta dykt upp, men där fick den ett bra ord. Villhöva, villhövde, villhövt.. :)

Men väldigt kompakta batteri ja.
Parkside skruvdragare stående på ett 4Ah-batteri på ett slitet träbord omgivet av verktygslådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Förstår inte varför du är i den här tråden övht om du tycker så :)
Det där är ju en högst rimlig reflektion Och det enkla svaret är att jag läser de flesta trådarna på det här underforumet, alltid lär man sig något.

Dock lovar jag att inte spamma den här tråden med fler av mina åsikter mm; dessutom vill jag be @Vardagsrum om ursäkt för att jag gick för långt i mitt inlägg. Det är ok att ha olika åsikter och argumentera för sina, det är en grundläggande princip som jag har men den här gången höjde jag tonläget onödigt mycket.
Jag tycker att delar av svaret av @Vardagsrum som jag fick på mitt inlägg kändes ok — annat kan jag inte hålla med om men kommer att lämna den här tråden ifred så jag sätter punkt nu.

Avslutar med att be dem som känner sig trampade på tårna om ursäkt!
//Ronnie
 
  • Gilla
john68 och 8 till
  • Laddar…
Kan ingen öppna sin parkside den dagen den går sönder och se vad det står på lager mm
 
A Andy78 skrev:
Kan ingen öppna sin parkside den dagen den går sönder och se vad det står på lager mm
Parkside uns?
 
Någon som hittat "Made in Austria" tryckt på något av sina verktyg? tydligen inte helt ovanligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.