Hej!
Det rinner undan dåligt i vår golvbrunn i tvättstugan i källaren. Jag har tagit bort grus och borstat med en smal diskborste (till flaskor etc) men det blir inget bättre. Novis som jag är så har jag läst mig till att nästa steg är att gå loss i renshålet. Men det finns ingen mutter som det snackas om i vår golvbrunn. Men kan den vita plastproppen(?), se bild, vara ditsatt av tidigare ägare efter att de borrat bort muttern? Är det där muttern brukar sitta typ? Jag trodde att den bara skulle vara att peta bort med en skruvmejsel eller liknande men den sitter som berget. Den är tämligen platt. Eller är det något annat?
Tacksam för hjälpsamma kommentarer!
/Johan
Det rinner undan dåligt i vår golvbrunn i tvättstugan i källaren. Jag har tagit bort grus och borstat med en smal diskborste (till flaskor etc) men det blir inget bättre. Novis som jag är så har jag läst mig till att nästa steg är att gå loss i renshålet. Men det finns ingen mutter som det snackas om i vår golvbrunn. Men kan den vita plastproppen(?), se bild, vara ditsatt av tidigare ägare efter att de borrat bort muttern? Är det där muttern brukar sitta typ? Jag trodde att den bara skulle vara att peta bort med en skruvmejsel eller liknande men den sitter som berget. Den är tämligen platt. Eller är det något annat?
Tacksam för hjälpsamma kommentarer!
/Johan
Spolslang och en kvarts jobb så är problemet löst.. jag hade stopp i golvbrunnen i tvättstugan och efter en sväng med denna så rann det som aldrig förr https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...verktyg/avlopps-rorrensningsmunstycke-870931/
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 314 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 314 inlägg
Fungerar inte rensning enligt något av de ovanstående tipsen så får du trösta dig med att plastproppen är mycket lättare att borra bort än vad det var för förra ägaren att borra bort metallmuttern.
Ok tack, det låter som något jag borde testa – men att det står så här i produktbeskrivningen är inget jag behöver bry mig om? Det är ju ett vattenlås. "Använd endast i mjuka rörböjar utan vattenlås."L larsa_n skrev:
Jag tror det avses att man inte ska peta in hela slangen i vattenlåset så att det fastnar.. jag spolade in i vattenlåset men aldrig in med slangen. Iom att den kraftiga riktade strålen framåt så spolar det väldigt rent som en vanlig slang inte klarar.J Juantino skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Min golvbrunn i duschen drog undan dåligt trots rengöring, tog ur proppen och fick ut en hel "peruk" med hår.
Protte
Protte
Liknande trådar
-
Skall man bryta den vita färgen på en Skånelänga?
Stenhus -
Vad är den vita plastvimpeln på husknuten ovanför lampan
Fasad -
Silikontejp - eller vad är den vita tejpen utan klister och hur funkar den?
Värmepumpar -
Vita och svarta områden på vinden - bör jag vara orolig?
Tak & Vind -
Vad är denna stora vita grej från Carrier
Värmepumpar