Har fått ett HP/MS larm på min vp. Läser mig till och förstår att man ska börja med att rengöra smutsfiltret. Men vet ju inte hur det ser ut och exakt var det sitter, finns ingen bild på det i instruktionsboken heller.
Om det inte är det eller att det ens finns något måste man väl hem med en tekniker antar jag ?
Om det inte är det eller att det ens finns något måste man väl hem med en tekniker antar jag ?
Den fösta är en filterboll och kan stängas av med vredet, det sitter ett filter under sexkanten , för att få ut det så måste man ha en segersäkringstång för invändigt, den andra sprutar det vatten när man lossar sexkanten, då måste du stänga av allt vad ventiler är och hoppas på att det inte sprutar
Jahapp då kände man sig som en idiot igen då, vilka ventiler ??J jonaserik skrev:Den fösta är en filterboll och kan stängas av med vredet, det sitter ett filter under sexkanten , för att få ut det så måste man ha en segersäkringstång för invändigt, den andra sprutar det vatten när man lossar sexkanten, då måste du stänga av allt vad ventiler är och hoppas på att det inte sprutar
Har du hela manualen till den på sidan 21 visas principen på placering , AV är avstängningsventiler och SF är smutsfilter , dom kan sitta under isolering med , så det blir till att leta, manualen finns här www.nibe.se/assets/documents/11138/031050-2.pdf