4 133 läst · 42 svar
4k läst
42 svar
Nytt quiz idag: Kan du byggvaran?
Jag var på Bygmax o kunden framför mig frågade kassapersonen: "Har ni kätting?" Svaret: "Vad är det?"Marlen Eskilsson skrev:
Jag har ingen större tilltro till personalen på Byggmax högt eller lågt, Jonte som gör hemsidan kanske tror att mutter är en låt av Rammstein.
10 av 11 BTW
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 289 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 289 inlägg
Grovrengörare bommade jag inte men har aldrig kallat den det.
För 15-20år sedan på en tidigare arbetsplats sa man ofta n**erkrull eller Allantrissa ( iaf till de som kände till Allans frisyr..)
/ Patrik
För 15-20år sedan på en tidigare arbetsplats sa man ofta n**erkrull eller Allantrissa ( iaf till de som kände till Allans frisyr..)
/ Patrik
Självbyggare
· Stockholm
· 9 881 inlägg
Fosfatering är för rostskydd. Annars hade skruven kunnat vara helt obehandlad.
Och kupolmutter...
Och kupolmutter...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 057 inlägg
Bangade ytbeläggning och sleven (insåg samtidigt som jag tryckte att den ser ju ut som kroppsdelen tunga, och inte att den var tung som i vikt )
Håller även jag med om kupolmutter.
9/11
Håller även jag med om kupolmutter.
9/11
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag tror man fosfaterar gipsskruv (för plåtregel) då det till viss mån sänker friktionen och minskar risken att det skulle skära sinsemellan.
Kupol utter kallar jag det.
"Grovrengöraren" var en chansning som gick vägen, har alltid kallat det scotchbrite-rondell.
Kupol utter kallar jag det.
"Grovrengöraren" var en chansning som gick vägen, har alltid kallat det scotchbrite-rondell.
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 9 881 inlägg
Jag har fått förklaringen att skulle inte gipsskruven vara behandlad skulle den kunna rosta och ge genomslag av fukten i färg och spackel.
Se även pdf på Grabbers skruvskola.
http://www.grabber.se/skruvskola/
Se även pdf på Grabbers skruvskola.
http://www.grabber.se/skruvskola/