ja som rubriken lyder. Grannen har bett mig lämna bud på hans bordssåg.
Vill inte ge ett skambud men samtidigt så har den snurrat några timmar.
Ny går dom ju på från 8-9000:-
Någon som har en uppfattning det är ont om referensannonser

/Joe

Kolla åldern på den till att börja med.
Skriv in produktkoden på den här sidan så brukar det stå på sprängskissen vilken "årsmodell" det är.
http://www.powertools-aftersalesservice.com/public/bosch-pt

Första tre siffrorna i serienumret brukar vara datumkodning, År och vecka har jag för mig.
Står det t.ex. 2013 på ritningen och de tre första siffrorna i serienumret är t.ex. 413 bör den vara tillverkad 2014 vecka 13.

GTS10 XC eller den "äldre" GTS10?

Runt mellan 4000 och 5000:- beroende på skick, och ev. tillbehör (klingor, stativ osv)?

Det är den äldre modellen men den har inte gått mycket.

Den äldre hade problem med att motorn kunde lämna in, vill jag minnas.
Jag själv började med en GTS10 (se profilbilden :) ) och bytte efter några år upp mig till en XC.

Vad känner du själv att du är villig att ge?

j.erkers
Jag köpte en lätt begagnad 10xc på blocket förra året och gav 4500 för den inkl en standardklinga samt en helt ny Bosch "proffsklinga" (nypris på den senare ca 1000:). Mycket nöjd!

Bjud 3000:- och erbjud dig att låna ut sågen om han behöver den någon gång.

Den är med ställning så jag funderade på att bjuda 4000 men det känns lite mycket med tanke på vad som skrivits. Blev också varnad av en kompis vars motor brann. Frågan är vad som står sig bäst mellan den och en ny PTS10.
Ska klyva en del virke

Är den hel hade jag tagit halva nypriset (billigast på nätet) vid försäljning. Hade inte köpt för mer heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.