37 642 läst · 179 svar
38k läst
179 svar
Lämpligaste systemet för automation i dag
Jag kör domoticz på rpi - Snabbt och stabilt. Hade du också gjort det hade du sparat tid jämfört med veran...AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Uppgraderade min Vera till senaste firmwaren igår. Fick para om alla FGS-223 vilket var lite bökigt. Men nu fungerar de snabbt och rapt i systemet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Visst var det vi som snackade trappkoppling? Fixade detta script som löser det. Men trist man måste gå över controllern, dock är det association i bottenKarl_Pedal skrev:
Kod:
remoteControllerLights = {}
remoteControllerLights[139] = {136,138}
remoteControllerLights[146] = {153}
function switchPowerStatusListener(id, service, variable, valueOld, value)
local remotes = remoteControllerLights[id]
for i, device in ipairs(remotes) do
luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "SetTarget", {newTargetValue = value}, device)
end
end
for id,v in pairs(remoteControllerLights) do
luup.variable_watch('switchPowerStatusListener', 'urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1', 'Status', id)
end
Den ser till att fjärr-devicen synkar mot lampan den ska styra. Så om man ändrar lampan via appen eller via andra regler så kommer fjärr devicen synkas.
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Om jag tar bort min kontroller ur systemet så får jag sjuka delayer på alla assicationer i mitt nätverk. En kollega som kör openHAB har noterat samma sak. Om det ska vara så är det ju lite jobbigt, går ju inte sälja bostaden utan att släppa med kontrollern
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Hmm, märkligt. Har det något med lifeline-associationen att göra? Hur som helst får man nästan låta kontrollern ingå när man säljer bostaden.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 329 inlägg
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=32632.0Karl_Pedal skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp! Hur optimera värmesystemet inför kommande elprischock?
Värme allmänt -
Finns det bidrag för att effektivisera uppvärmningssystemet och isoleringen av huset?
Värme allmänt -
Varför är det plötsligt en massa luft i värmesystemet?
Värme allmänt -
Hjälp att förstå vårt hus FJV system (radiatorsystemet kallt/ljummet)
Fjärrvärme & Gas -
Varför ökar trycket i värmesystemet?
Värmepumpar