144 297 läst · 513 svar
144k läst
513 svar
Vill ni skratta? Nyproduktion för 3 miljoner
Kan flika in med att jag köpte JM-lägenhet för två år sedan. Vid besiktning innan inflytt var parketten i köket repad på flera ställen. Det var inget snack om vad som skulle göras. Två veckor senare när jag flyttade in låg det ett nytt, repfritt golv.F filip01 skrev:Jag har ställt många krav, men enl. projektets ledare kan inte exempelvis parkettgolv bytas. Därför har de "lagat" flera skador på golvet, ändå så syns de flesta skadorna. Nu senast täckte hantverkaren en skada på golvet med en transparent silikon, eftersom den skadan på golvet inte kan repareras då det inte är lätt att komma åt. Jag sa att jag tyckte att man på något sätt skulle plocka isär skåpen, men det viftade dem bort, och "att det får vara så. Ingen kollar där ändå. "
Det fanns en anledning till att min svåger slutade på de fyra gröna. Han bad cheferna dra åt ... då de försökte tvinga honom att utföra jobben dåligt. ( För snabbt )
Nu jobbar han på ett litet mindre företag där alla ( inkl. cheferna ) har lite yrkesstolthet.
Bor i nyproducerad villa och bodde innan i nyproducerad hyreslägenhet.
Så man har ju fått sig ett par goda skratt.
Lägenheten hade många skönhetsfel men även många allvarliga dolda fel. Vattenskada i flera lägenheter på nedre plan då rörmokarna missade sätta ihop vissa skarvar inne i väggarna. I ett av våra köksskåp hade de skruvat rakt igenom taket så stommen sprack. Såg ut som någon tagit en slägga och slagit rätt igenom. Det slank igenom besiktningen
Nu jobbar han på ett litet mindre företag där alla ( inkl. cheferna ) har lite yrkesstolthet.
Bor i nyproducerad villa och bodde innan i nyproducerad hyreslägenhet.
Så man har ju fått sig ett par goda skratt.
Lägenheten hade många skönhetsfel men även många allvarliga dolda fel. Vattenskada i flera lägenheter på nedre plan då rörmokarna missade sätta ihop vissa skarvar inne i väggarna. I ett av våra köksskåp hade de skruvat rakt igenom taket så stommen sprack. Såg ut som någon tagit en slägga och slagit rätt igenom. Det slank igenom besiktningen
Yes och på mig blev de arga för att jag ens föreslog detta. Det NCC gjort under hela den här månaden är att de pratat om toleranser och om byggbranschregler. Att min lägenhet är utförd i den standard som de satt. Men idag delade jag ut flyers för att få alla boende att på något sätt, tillsammans, gå till NCC och fråga vad fan de hållt på med. Efter att ha talat med grannar så visade sig att vissa boende fått sina lister helt utbytta.M Zolt skrev:
Men mig verkar de inte vilja gå tillmötes och jag ville konfrontera dem då de har ignorerat mina mejl, felanmälningar och sms. Och där och då i diskussionen mellan mig och projektchefen samt två från NCC, blev det hätskt och det är helt klart inte populärt att nagga eller kritisera deras yrkesstolthet eller bristen på kvalité, jo för då jävlar.
Medlem
· Östergötland
· 586 inlägg
Mina föräldrar hade en vattenskada i badrummet och anmälde skadan via Folksam, som i sin tur anlitade ett snickarföretag som inte har så mycket byggpersonal. Det tog visserligen 3-4 månader innan badrummet var klart, och jag vill minnas att snickaren kändes som en väldigt lat filur, gick och kom när han ville, tog det lugnt och stressarbetade verkligen inte. Men jävlar då, när det började bli klart och dörr och fönsterfoder var på plats, så såg man verkligen varför hantverkaren faktiskt tagit sig mödan att gersåga och se till att få en fantastisk finish. Resultat i bjärt kontrast mot NCC:s arbete här i denna nyproduktion..H Henric Carlström skrev:
Jag tror inte heller ARN riktigt biter på detta. Men om du skulle vara i min sits, där projektchefen säger att de inte kommer göra något mer i lägenheten.T twoody skrev:
1. ojämn silikon runt WC-stol och där det på vissa ställen lossat.
2. golv "åtgärdat" med transparent silikon. Se bifogade bilder.
3. Katastrofala golvsocklar, skador och fula skarvar
4. Repig dörr.
5. Parkettgolv skadat
Vad ska man behöva göra då? Jurister? Styrelsen? Fixa det själv?
I detta läge då skulle jag nog göra detta själv, det är färg fog och silicon så är allt fixat.
Tror inte dom i detta läge kommer byta något och då är det tyvärr lättast och göra det själv i stället för att vänta på några klåpare som kanske inte kommer.
Tror inte dom i detta läge kommer byta något och då är det tyvärr lättast och göra det själv i stället för att vänta på några klåpare som kanske inte kommer.