Gahh, den här garderoben höll på att driva mig och min far till vansinne. Hade måttat så den skulle få plats på höjden innan jag byggde skåpet, det jag inte riktigt tog med i planeringen var att den skulle in genom en dörr och vridas upp på plats under snedtaket.
Vit garderob som står under snedtak med en borr på en hylla och en hink på golvet, nyligen på plats efter kapning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter att ha slitit en stund, plockat ut en nysatt dörrkarm och sabbat lite nysatt gips gav jag upp och tofflor ut skåpet och kapade av 5 cm på höjden. Nu står det iaf på plats.

Bakslag nr 2 var att målaren (som efter 4 månader) äntligen fått tummarna loss att blästra mina nyköpta begagnade radiatorer. Han meddelade glatt att alls 3 hade vars ett litet rosthål i botten. Fan. Får kolla om jag kan svetsa dessa och laga..
 
Redigerat:
Saker börjar falla på plats, snart är alla fönstersmygar inklädda:
Fönster med inklädda fönstersmygar och byggmaterial på fönsterbrädan under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt är förberett för elektrikern som ska sätta golvvärmen i badrummet, golvet är primat, alla springor är tätade för att inte få flytspackel i hela bjälklaget och armeringsnät är utlagda och skruvade i golvet..
Renoveringsprojekt visar ett badrumsgolv med armeringsnät klart för golvvärmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 4 till
  • Laddar…
Projektet tuggar långsamt framåt.
Gårdagens jobb var att lägga golv i stors sovrummet.
Nylagt ljust trägolv i ett sovrum med spån och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt ljust trägolv i ett delvis renoverat sovrum med vitmålade väggar och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Sovrummet har tillfälligt blivit omgjort till målarrum. Alla nya innerdörrar ska bli vita.
Flera nymålade vita dörrar ligger utplacerade för torkning i ett soligt rum omgjort till målarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Det har blivit lite golv lagt i stora rummet i kupan. Fick rikta ganska mycket i ena hörnet för att det skulle bli jämt.. samt plocka ut ena dörren och kapa av karmen i toppen för att få upp dörren bit så den gick fritt.
Nylagt trägolv i stort rum med kapmaskin på stativ, oavslutad golvdel nära vägg och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är det lite påsk och lite ledigt. Har därför hinnit med lite.
Barnen rum börjar bli klara..
Renoveringsarbete i barnrum med nytt trägolv och halvmålad vägg vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat barnrum med ljus trägolv och tapet med sagotema samt verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrummet börjar få lite kakel på väggarna..
Halvfärdigt badrum med nylagda vita kakelplattor på väggarna och oputsade fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med vita kakelplattor på en badrumsvägg, byggmaterial och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt av badrum med nytt vitt kakel på väggarna, synliga rör och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Märkte att ena nya dörren var som en banan..
injustering pågår..
Ny dörr monterad på arbetsbockar i rum under renovering, med kakellådor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
harry73
Hur långt har du kommit i projektet?
 
harry73 harry73 skrev:
Hur långt har du kommit i projektet?
Well, det beror på hur man ser det:)
Projektet huset i stort eller delprojekt ovanvåning?
Men ovanvåningen börjar ta form. Det som är kvar att göra är att sätta klart lister, måla lister.
När badrummet är klart skall jag lägga golvet färdigt i hallen utanför och föräldrarsovrum, vardagsrum och trappan upp skall tapetseras.
Så ca 90% är klart kanske tom 95%.

Sen är bottenvåningen och ovanvåningen klar.
Källaren kommer jag lämna orörd till största delen, det finns ett utrymme som är en påbörjad tvättstuga som skall färdigställas, den är klar till 30-40%, en del måste göras om tyvärr.
Nånstans där är läget just nu..
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Badrummet har fått kakel på väggarna. Ska fogas i morn. Är spänd på att se hur det blir när golvet kommer på plats!

Nyrenoverat badrum under konstruktion med kaklade väggar, outlagt golv och en duschhörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschhörnan.
Ofärdigt badrum med vita kakelväggar, utrymme för dusch och handfat, tomma golv och fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handfat hamnar under fönstret
Vitkaklad vägg i badrum med infälld nisch för förvaring, oinredd och ofogad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Infälld förvaring.
Nyinstallerat kakel i en duschhörna med infällda nischer för förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nischer i duschen för att slippa fula hyllor som ändå bara trillar ner.
 
  • Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
Badrummet börjar bli klart!
Golvet är laget, dock ej fogat.
Ej fogat badrumsgolv med gråa kakelplattor och vita väggtiles, med vattenledningsrör och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade vita kakelväggar och grått kakelgolv i ett ofogat badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oinrett badrum med nyklädda väggar i vitt kakel och mörkt klinkergolv som ännu inte är fogat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt badrum under renovering med vit kakel på väggarna och grå klinker på golvet som ännu inte är fogat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Efter tips från min bror som har samma golv som jag lagt att det lätt blir smutsigt så har jag nu oljat det med två lager hårdvaxolja till. Såhär långt är jag mycket nöjd med utan!
Nu är iaf ett rum klart!
Nyoljat trägolv med två lager hårdvaxolja i ett ljust rum, visande en ren och jämn yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Badrummet fortsätter. Hade rörkrökaren på plats igår så nu finns det en toafixtur monterad!
Nu kan jag bygga lådan runt.
Nyinstallerad toalettfixtur från Geberit i ett badrumsrenoveringsprojekt med vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har gjort klart taket med spotar.
Renoveringsprocess av ett badrum med monterade takspotar, otillsluten toafixtur och kaklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även satt tre spottar i duschen som lite mysbelysning.
Nyinstallerade spotlights i ett vitt kaklat badrumstak och dusch med lysande belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyser förvånansvärt bra.
 
  • Gilla
uffen och 2 till
  • Laddar…
Golvet på ovanvåningen är snart färdiglagt!
Saknar dock 2 plank....
Nästan färdiglagt ljust trägolv i en korridor med saknade plank och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får åka förbi i morn och köpa lite mer..
 
  • Gilla
thomasbackstrom
  • Laddar…
Nu börjar det ta sig..
Väggfärg nr 4 fick godkänt för stora rummet så nu är väggar målade och lister uppe. Golvet skall oljas innan det går att flytta in.
Nymålat rum med gråa väggar, vita lister och oljat ljus trägolv med dammsugare i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat rum med grå väggar, lister uppe och ett oljat trädgolv som väntar på inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även hallen är klar förutom att listerna skall målas lite och golvet skall oljas.
Nyrenoverad hall med vitmålade väggar och nylagda, obehandlade trägolv, kompletterat med vita dörrar och lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
thomasbackstrom och 2 till
  • Laddar…
T
L ljhnilsson skrev:
Nu börjar det ta sig..
Väggfärg nr 4 fick godkänt för stora rummet så nu är väggar målade och lister uppe. Golvet skall oljas innan det går att flytta in.
[bild]
[bild]
Även hallen är klar förutom att listerna skall målas lite och golvet skall oljas.
[bild]
Snyggt
Hur upplever du golven? Extremt känsliga eller funkar de? Funderar på massiva trägolv ja med :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.