3 086 läst · 19 svar
3k läst
19 svar
Göra lösull?
Sida 1 av 2
Jag har tillgång till mycket spillbitar isover issolering.
Men att bara lägga den på vinden så issolera det inte så bra för det blir för mycket luft (kallras) så jag tänkte om det går att mala den till lösull på något sätt och sen kratta ut den som vanligt.
Någon som har någon bra idé eller lösning på mitt problem
Öppen för alla förslag............
Men att bara lägga den på vinden så issolera det inte så bra för det blir för mycket luft (kallras) så jag tänkte om det går att mala den till lösull på något sätt och sen kratta ut den som vanligt.
Någon som har någon bra idé eller lösning på mitt problem
Öppen för alla förslag............
kan tänka mig att den föreslagna övningen tar lika mycket tid som att skära till och pussla in bitarna allt eftersom
det viktiga är att det inte glipar i skarvarna eller mellan skikten, men med lite hårdare packning (dock ej trycka in) så löser man det
eventuellt kompensera gm att lägga på lite tjockare för det blir ändå tunnare än vid lösull, vid samma isolerkapacitet
det viktiga är att det inte glipar i skarvarna eller mellan skikten, men med lite hårdare packning (dock ej trycka in) så löser man det
eventuellt kompensera gm att lägga på lite tjockare för det blir ändå tunnare än vid lösull, vid samma isolerkapacitet
Kan du inte bara "slänga" dit alla spillbitar - det blir ju stora lösullsbitar. Du kan ju överdriva ganska kraftigt om du har fri tillgång. Detta fungerar förmodligen inte om det är alltför stora bitar, men om de inte är större än 10*10 cm borde det fungera.
Dom är större än 10x10
pussla ihop nä så mycket tid har jag inte :-/
finns det ingen kvarn eller något man kan hyra?
pussla ihop nä så mycket tid har jag inte :-/
finns det ingen kvarn eller något man kan hyra?
Japp hadde inte lösenordet på jobbet så det fick bli TVING så TVING=motleycrue är samma 8) ;D
Det skulle kanske funka att manuellt skära ned dem till småbitar och sedan blanda dem med färdig lösull?
Halmtugg kanske skulle funka det har ju svärfar så man kanske skulle prata med honom om att börja köra lösull och skita i halmen ;D
Det kanske isolera bättre med skit ;D