mexitegel mexitegel skrev:
Du får gärna recencera den där dremmel-kopian. Har funderat på en sån ett bra tag nu :).
Det ska jag göra.

Jag använder dock bara två arbetshuvuden på min nätanslutna dremmel och räknar med att göra lika på batterigrunkan. Jag kör kapskiva och sandpapperscylinder.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Det ska jag göra.

Jag använder dock bara två arbetshuvuden på min nätanslutna dremmel och räknar med att göra lika på batterigrunkan. Jag kör kapskiva och sandpapperscylinder.
Bosch äger Dremel, och batteriladdarna är utbytbara (Dremels 10,8V med Boschs ditto alltså), gissar att den är hyfsad lik men framförallt att plastflärparna på batterierna är rätt. Och att den kom i en l-boxx.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Festool verktyg oöppnat i förpackning, indikerar nyligt köp p.g.a. kampanj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle egentligen sluta med festool, men är ju beroendeframkallande på ett oroande sätt. En liten kampanjskylt och man trillar dit direkt...
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
[bild]

Jag skulle egentligen sluta med festool, men är ju beroendeframkallande på ett oroande sätt. En liten kampanjskylt och man trillar dit direkt...
Oj, grattis.
Det är lycka i en låda, det finns nog få verktyg man kan älska mer än kapex (Rotex, Domino och fräsarna, sänksåg, HKC är också sånt man gillar. Det är bra att köpa andra fabrikat också...då uppskattar man Festool ännu mer)
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Köpte lite smågrunkor, vet egentligen inte vad jag ska med cirkelsågen till, mina sticksågar lär vara kvickare och ge bättre snitt, men den är söt
Ja söt och blå, inget att tveka på. Var handlade du och vad var priset?
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Köpte lite smågrunkor, vet egentligen inte vad jag ska med cirkelsågen till, mina sticksågar lär vara kvickare och ge bättre snitt, men den är söt
[bild]
Jag har funderat på cirkelsågen mest för att kapa ner större skivor lite snabbt innan jag tar den exakta storleken i bordssågen. Men om du tror den är långsam så kanske sticksågen är snabbare och bättre vid de tillfällena...
 
Festool Kapex geringssåg monterad på ett DeWalt sågbord i ett byggprojekt under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite av ett helgerån att sätta en kapex på ett dewalt bord men det får duga så länge.
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Jag har en Grön Bosch såg på ett blått bord :giggle::seenoevil:
 
bulleribock bulleribock skrev:
Det ska jag göra.

Jag använder dock bara två arbetshuvuden på min nätanslutna dremmel och räknar med att göra lika på batterigrunkan. Jag kör kapskiva och sandpapperscylinder.
Så här långt......batteri Bochen har mer styrka än nät Dremeln! Å andrasidan är den stor och klumpig i jämförelse. Så jag säger....starkare och klumpigare.
Den har även mer rå gång,
 
Jag har en dremel sedan länge och jag har gjort en hel del med den. Jag har även en bosch numera. Så jag känner att det beror vad jag ska göra helt enkelt. Ska jag sitta vid bänken och arbeta drar jag fram dremeln och eventuellt sätter jag på flexslangen. Står jag och arbetar runt något så åker boschen fram. Nu senast så hade jag nylonborsten på boschen och tog bort skit från robotgräsklipparen. Innan dess så hade jag kapskipa och testade att dekorera ryggen på en kniv för skojs skull. Däremot så har jag alltid kört med snabbchuck på dremeln då jag byter mellan verktyg och borr på den men jag har svårt att se mig använda boschen med annat än verktyg och jag har fått för mig att den blir absurt lång då?
Men jag gillar dremels SpeedClic system med kapskivor, polertrissor, sliprullar och lite annat nästan lika mycket som snabbchucken. :)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag har en Grön Bosch såg på ett blått bord :giggle::seenoevil:
Jag har en ELU från 80-talet på ett blått Bosch bord.
 
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
[bild]
Lite av ett helgerån att sätta en kapex på ett dewalt bord men det får duga så länge.
En aning skillnad i pris till ditt försvar.
Kör samma kombo!
 
  • Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
johan.d.hallin johan.d.hallin skrev:
Jag har funderat på cirkelsågen mest för att kapa ner större skivor lite snabbt innan jag tar den exakta storleken i bordssågen. Men om du tror den är långsam så kanske sticksågen är snabbare och bättre vid de tillfällena...
Ja, framtiden får utvisa, kanski pluttcirkeln blir omtyckt......
Kapa ner skivor klarar den nog, men vinkelrätheten i snittet var dåligt.
Jag ska prova hastighet mot sticksågarna, lite intressant att se inbördes ordningen bland sticksågarna med...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Ja söt och blå, inget att tveka på. Var handlade du och vad var priset?
1150 utan batteri och laddare, men med låda och paralellanslag/skenstyrning hos verktygsprofsen.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.