Man får vara jävligt försiktig med nylonstrumpan

De brukar hänga till sig med tiden men lite värme på ett eller annat sätt kan nog snabba på det. Annars har du rätt när det gäller kvaliten, kabel i konsumentprodukter är främst billig nuförtiden.

Hemmakatten
Har en taklampa, ännu inte uppsatt, som har en mässingsfärgad textilkabel. Den ska sitta rakt över bordet (inga bågar) Den är väldigt mycket tillknölad i kartongen. Hoppas att den hänger ut sig.

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Har en taklampa, ännu inte uppsatt, som har en mässingsfärgad textilkabel. Den ska sitta rakt över bordet (inga bågar) Den är väldigt mycket tillknölad i kartongen. Hoppas att den hänger ut sig.
Nog inget problem om du bara ska ha en rak kabel. Dock skitkabel (gjord på kinesiska bildäck som min far säger) har en tendens att tom kroka sig lite på rakan från takkroken till lampan.

Fick ett infall och installerade HA modulerna för köket och hallen, de har legat i en låda i snart ett år. Nu är det bara entren och sovrummen kvar

Skärmdump av ett smarthemsgränssnitt för kontroll av belysning och enheter i hall och kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en Herman Miller Saucer till slut. Lite av en milstolpe då detta var sista nakna glödlampan som försvann

Herman Miller Saucer-pendellampa i ett rum, belyst och ersätter en naken glödlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alnervik och 6 till
  • Laddar…
C
Är det en Zorn du har där på väggen? :thinking:

C cpalm skrev:
Är det en Zorn du har där på väggen? :thinking:
Det hade inte varit fel :D

Var kan man hitta 150W halogen idag, Osram har en 150W men den är svår få tag på.

Peter2400 Peter2400 skrev:
Bauhaus kanske?
[länk]
Jo såg det, men de har ingen butik i stan. Och går inte beställa. Men får väl bli den om jag inte hittar något annat

tommib
Äh, du dör inte av att åka utanför tullarna. Närmaste Bauhaus är väl i Ulvsunda för dig. Annars kan säkert Norrmalms el eller en liknande butik beställa hem till dig.

• Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Lampbutiken på st:Eriksgatan/torsgatan har

Åfan. Måste jag ha köpt sista.

Sitter en sådan I Kotten så jagade själv. Finns ju en del ljusbutiker så någon bör ju ha.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.