7 764 459 läst · 38 024 svar
7764k läst
38,0k svar
Humorhörnan ...
Ovanstående två inlägg från @Snigla och @Troberg var det absolut första jag läste idag. Normalt sett inget konstigt med det men eftersom jag ägnade hela kvällen igår åt att poppa enorma mängder popcorn till ett skoldisco så har jag bara drömt om popcorn hela natten. Antagligen så har jag inte vaknat ännu...
Intressanta funderingar i övrigt, det blir svårt att fokusera på jobbet idag.
Intressanta funderingar i övrigt, det blir svårt att fokusera på jobbet idag.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Uppenbarligen så levererar Byggahus olika bilder till olika plattformar. När jag tittar på bilden i datorn så är den exakt så stor som den ser ut i webbläsaren, 197x882 pixlar. Det är alltså inte en stor bild som är krympt för att passa till skärmen. Om man försöker zooma så förstoras pixlarna, så texten förblir oläslig, fast större.K knipo skrev:
Däremot så gick det mycket riktigt att förstora den i telefonen. Där är bilden i stället 776x3472 pixlar, så där går det bra att läsa texten.
Så när det gäller webbsidor måste man alltid beakta, att även om man tycker att man betraktar samma sida, kan den se helt olika ut för olika personer eller för olika plattformar.
Lite tragisk humor ..
https://www.forbes.com/sites/kalevl...ts-the-public-sees-cybersecurity-as-obsolete/
Husägare
· Köping
· 390 inlägg
@Snigla En fräckis på samma nivå ..
In kommer far, full som han var
drämde sin task i bordet.
Efter kom mor, spotta och svor
undra va fan han gjorde.
Ska du förstöra pillevicken din
som du ska köra in i fittan min.
Ungarna skrek, karten den sket
och hunden han satt och runka.
In kommer far, full som han var
drämde sin task i bordet.
Efter kom mor, spotta och svor
undra va fan han gjorde.
Ska du förstöra pillevicken din
som du ska köra in i fittan min.
Ungarna skrek, karten den sket
och hunden han satt och runka.
Redigerat av moderator:
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Hehe, den där gamla visan. Gick vi å sjöng på när vi var 10-12 år gamlaErik_Hansson skrev: