Hej!
Blandaren ger inte längre varmvatten trots att t ex tvättstället i samma rum ger ångande värme. Blandaren har demonterats och enl råd bör flödesinsatsen bytas. Var kan jag hitta en ny sådan? Vad har jag ens för fabrikat på blandaren? (Som fanns när vi köpte)
Se bild. Tacksam för hjälp så man kan duscha varmt igen..
Blandaren ger inte längre varmvatten trots att t ex tvättstället i samma rum ger ångande värme. Blandaren har demonterats och enl råd bör flödesinsatsen bytas. Var kan jag hitta en ny sådan? Vad har jag ens för fabrikat på blandaren? (Som fanns när vi köpte)
Se bild. Tacksam för hjälp så man kan duscha varmt igen..
Bästa svaret
Vad är det för märke på blandaren? Jag tror inte det är en FMM men där heter delen Känselkropp. Man kollar att fungerar genom att demontera delen och hålla den i en polygrip och när du sänker ner den i varmt vatten så känner man att den expanderar. Nedan ser du bild på FMM Känselkropp.
Det borde vara samma princip för denna typ av blandare. FMM del kostar ca 100:-
Det borde vara samma princip för denna typ av blandare. FMM del kostar ca 100:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Goda nyheter på priset! Delen jag fick loss har ett vred på ena sidan och på andra sidan en platta som (jag tyckte mig känna) går in och ut när man vrider. Typ släpper in mer eller mindre vatten tänkte jag.CISCO 74 skrev:Vad är det för märke på blandaren? Jag tror inte det är en FMM men där heter delen Känselkropp. Man kollar att fungerar genom att demontera delen och hålla den i en polygrip och när du sänker ner den i varmt vatten så känner man att den expanderar. Nedan ser du bild på FMM Känselkropp.
Det borde vara samma princip för denna typ av blandare. FMM del kostar ca 100:- [bild]
Men nej tyvärr, vet inte fabrikat på blandare.. vem/vad är auktoritet på sånt?
Produkter som diskuteras i tråden