56 826 läst · 420 svar
57k läst
420 svar
Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?
Med de glädjemätare som de är notoriska för så stämmer det redan.S Sobotson skrev:
Det är även ett smart sätt att få in bilarna på service lite oftare. Är serviceintervallet 1500 mil ska den ha service efter ca 1400 mil.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 652 inlägg
Är 100 km ens en sträcka? Jag trodde det var ungefär som X, något man skulle räkna ut/mäta.
Definitionen jag hittat är:
100 km är den sträcka, uttryckt i antal meter delat på ettusen som en Volkswagen Golf avverkar på 3,6–6,2 liter bränsle (beroende på modell) på en förutbestämd körcykel vid 1013 hPa tryck och vid 25 grader celsius temperatur.
I vardagligt tal avrundas detta ofta till att motsvara 100.000 meter.
Liter är definierat som den volym 1000 gram vatten har vid motsvatande tryck och temperatur om inte 100 km avviker mer än vad som är journalistiskt acceptabelt för 100.000 meter, i så fall får man pytsa i lite mer.
Ovanstående definition finns i en otömd papperskorg i södra Wolfsburg.
Definitionen jag hittat är:
100 km är den sträcka, uttryckt i antal meter delat på ettusen som en Volkswagen Golf avverkar på 3,6–6,2 liter bränsle (beroende på modell) på en förutbestämd körcykel vid 1013 hPa tryck och vid 25 grader celsius temperatur.
I vardagligt tal avrundas detta ofta till att motsvara 100.000 meter.
Liter är definierat som den volym 1000 gram vatten har vid motsvatande tryck och temperatur om inte 100 km avviker mer än vad som är journalistiskt acceptabelt för 100.000 meter, i så fall får man pytsa i lite mer.
Ovanstående definition finns i en otömd papperskorg i södra Wolfsburg.
hoppar du över "stekytan" på allt?P Pappa1986 skrev:
Jag kan också äta Kiwin med skal, jag hade inte brytt mig om de va logga på min. Tyvärr vart det nästa oätlig kiwi från Coop sist... Tacka vet jag Ica
Och som tidigare sagt produktstorlekarna varierar med tiden, varvade ni lika mycket när paketen vart större?
Inget ont som inte har något gott med sig.
Ett paket kaffe går nu ner i min 500 grams burk utan problem, tidigare fick jag hälla på lite i taget och packa kaffet genom att banka burken mot bänken för att få i allt.
Ett paket kaffe går nu ner i min 500 grams burk utan problem, tidigare fick jag hälla på lite i taget och packa kaffet genom att banka burken mot bänken för att få i allt.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Dagens lurendrejare (notera texten i länken!):
https://www.kungsornen.se/produkter/mjol/vetemjol/ekologiskt-vetemjol-2000g/
Fattar inte grejen, går det åt mindre mjöl när man bakar med ekologiskt mjöl, eller?
https://www.kungsornen.se/produkter/mjol/vetemjol/ekologiskt-vetemjol-2000g/
Fattar inte grejen, går det åt mindre mjöl när man bakar med ekologiskt mjöl, eller?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 170 inlägg
Kolla länken med, "2000g", de har nog lite svårt att bestämma sig.
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg