B bjernn skrev:
Jag har kollat men hittar ingenting sånt. Även kollat om dom har larmat på sistone men finns inget i loggen på minst en månad. Kanske bara e nån bugg..

Jag har för mig att Erik skrev om detta för ett tag sen. Tror det har att göra med någon uppdatering som inte riktigt synkar. Sök lite längre bak i denna tråd så hittar du nog.
 
F Flaggstång skrev:
Jag har för mig att Erik skrev om detta för ett tag sen. Tror det har att göra med någon uppdatering som inte riktigt synkar. Sök lite längre bak i denna tråd så hittar du nog.
Okej jag får leta lite. Tackar!
 
Fick hem mitt Ajax-kit i början på veckan och har nu fått allt på plats. Sjukt smidigt!

Hur upplever ni andra ljudnivån på inomhussirénen?
Inte ens när den är inställd på "Hög" tycker jag att den är särskilt högljudd. Man borde väl kunna förvänta sig att den låter åtminstone lika mycket som en vanlig brandvarnare?
 
  • Gilla
pperssons
  • Laddar…
A alex_perc skrev:
Fick hem mitt Ajax-kit i början på veckan och har nu fått allt på plats. Sjukt smidigt!

Hur upplever ni andra ljudnivån på inomhussirénen?
Inte ens när den är inställd på "Hög" tycker jag att den är särskilt högljudd. Man borde väl kunna förvänta sig att den låter åtminstone lika mycket som en vanlig brandvarnare?
Jag håller inte med. Den ljuder lika högt som en Verisure siren.
Tycker jag iaf.
 
pperssons pperssons skrev:
Jag håller inte med. Den ljuder lika högt som en Verisure siren.
Tycker jag iaf.
Ok, tack för svar!
Jag har ingen erfarenhet av Verisure´s sirén men om jag som sagt jämför min Ajax sirén med vår gamla "dumma" batteribrandvarnare så lät brandvarnaren definitivt mer. Får lite känslan att det kanske är något fel på sirénen så att den bör reklameras.
 
  • Gilla
pperssons
  • Laddar…
Imho så ska en inomhussiren stressa och göra det rejält obekvämt för en inbrottstjuv.
Går det inte att koppla på en extra trådbunden siren till centralenheten?
 
A alex_perc skrev:
Ok, tack för svar!
Jag har ingen erfarenhet av Verisure´s sirén men om jag som sagt jämför min Ajax sirén med vår gamla "dumma" batteribrandvarnare så lät brandvarnaren definitivt mer. Får lite känslan att det kanske är något fel på sirénen så att den bör reklameras.
Det är en högre signal i resonansen på en gammal irriterande brandvarnare. Det håller jag med om, men db mässigt så tror jag nog det är likadant. Det handlar nog om vilken frekvens som är ok.
Dvs, skadligt för öron och så. EU har lagar att följa.
Det jag gillar mest med sirener och rökdeckarna är att det blir ett jäkla ljud i hela grannskapet när det går av.
Utesirenen är så jäkla bra att ha på 4.5 m höjd. Tjuter kanon skönt vid larm.

Hesa Fredrik bör du nog införskaffa om du behöver mer ljud i skällan.
 
  • Gilla
alex_perc
  • Laddar…
pperssons pperssons skrev:
Det är en högre signal i resonansen på en gammal irriterande brandvarnare. Det håller jag med om, men db mässigt så tror jag nog det är likadant. Det handlar nog om vilken frekvens som är ok.
Dvs, skadligt för öron och så. EU har lagar att följa.
Det jag gillar mest med sirener och rökdeckarna är att det blir ett jäkla ljud i hela grannskapet när det går av.
Utesirenen är så jäkla bra att ha på 4.5 m höjd. Tjuter kanon skönt vid larm.

Hesa Fredrik bör du nog införskaffa om du behöver mer ljud i skällan.
Jag är alltså inte ute efter att sirénen ska blåsa ur trumhinnorna ;-)
Misstänker som sagt att min sirén inte riktigt funkar som den ska.

Utesirén planerar jag att komplettera med vid ett senare skede.

Ajax rökdeckare var det bra tjut i tyckte jag.
Om du jämför ljudnivån på Ajax rökdeckare och inomhussirénen, låter din rökdeckare mer än sirénen?
 
A alex_perc skrev:
Jag är alltså inte ute efter att sirénen ska blåsa ur trumhinnorna ;-)
Misstänker som sagt att min sirén inte riktigt funkar som den ska.

Utesirén planerar jag att komplettera med vid ett senare skede.

Ajax rökdeckare var det bra tjut i tyckte jag.
Om du jämför ljudnivån på Ajax rökdeckare och inomhussirénen, låter din rökdeckare mer än sirénen?
Rent spontant så säger jag att den låter mindre. Sirenen alltså.
Men vid larm så ljuder utesirenen och därför så tycker jag att det väger upp det hela. Mina grannar är informerade.
Sirenen inne är bara till för att varna oss i hemmet.
Kommer det en buse så tar jag basebollträt som jag har vid sängen. Sen gör jag det som krävs.
 
Redigerat:
E etompau skrev:
Imho så ska en inomhussiren stressa och göra det rejält obekvämt för en inbrottstjuv.
Går det inte att koppla på en extra trådbunden siren till centralenheten?
på innomhuslarmet finns ett uttag för signal man kan mackla ihop till annat, ex via en optokopplare eller likande
 
A alex_perc skrev:
Jag är alltså inte ute efter att sirénen ska blåsa ur trumhinnorna ;-)
Misstänker som sagt att min sirén inte riktigt funkar som den ska.

Utesirén planerar jag att komplettera med vid ett senare skede.

Ajax rökdeckare var det bra tjut i tyckte jag.
Om du jämför ljudnivån på Ajax rökdeckare och inomhussirénen, låter din rökdeckare mer än sirénen?
Kan mycket väl vara defekt siren. Jag köpte två stycken samtidigt och kunde lätt höra att den ena lät betydligt svagare än den andra, nästan lite skorrande. Blev en ny på reklamation som fungerar bra.
 
Hej,

Hur får ni igång simkortet? Min hub reagerar inte alls på simkortet när jag sätter in det.
Har ett m2m kort från Tele2.
 
Redigerat:
Solar har börjat sälja Ajax såg jag, blev lite suget på att skaffa mig ett.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Solar har börjat sälja Ajax såg jag, blev lite suget på att skaffa mig ett.
Det är Solar som är Generalagent i Sverige...
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.