Dagens Blocketfynd!

Som tur är har jag redan batterier efter måndagens Jularaid!
Bara justerat vinklarna men mycket, mycket tystare än mina nätdrivna gersågar.

Batteridriven AEG gersåg på arbetsbänk med justerade vinklar, köpt från Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Allvetaren och 4 till
  • Laddar…
Jag tyckte jag behövde lite bättre hålsågar, eller det var väl egentligen ett hål jag behövde. Upptäckte att Hornbach har Pro-Fit numera och kunde dessutom inte hitta något lägre pris varken här eller i utlandet.

Ett set med gula hålsågar i olika storlekar ordnade i en blå låda med skuminlägg, på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Masses och 4 till
  • Laddar…
Dom där är bra. Funkar bra även till MDF.
 
Dom hålsågarna är tänkta enbart för trä eller?
 
Det går fint att köra gips osv.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
X xdigger skrev:
Dom hålsågarna är tänkta enbart för trä eller?
Enligt "manualen" så ska de fungera till trä, tegel, sten och lite annat.
Min huvudsakliga användning var tänkt till trä/MDF.

Edit:
Översikt av en öppen bruksanvisning för borrset, visar tillämpningar på olika material och borrstorlekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Manometer från ebay för att ersätta den söndriga jag har på kompressorn.

Samt dessa som man lägger på borrmaskinen. Nu ska jag väl få fason på alla kalkavlagringar i badrummet, kalkborttagare allena räcker inte.
s-l1600.jpg
 
  • Gilla
Masses och 3 till
  • Laddar…
P
jac jac skrev:
Jag tyckte jag behövde lite bättre hålsågar, eller det var väl egentligen ett hål jag behövde. Upptäckte att Hornbach har Pro-Fit numera och kunde dessutom inte hitta något lägre pris varken här eller i utlandet.

[bild]
Men.. men vänta nu!! Vad va det för fel på systainer versionen? ;)
 
  • Gilla
jac
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Vad va det för fel på systainer versionen?
Faktiskt mest att den inte fanns direkt tillgänglig på Hornbach. Å andra sidan innehåller ingen av de två paketen exakt det jag behöver (en av varje storlek då alltså) så jag kommer ändå att behöva komplettera. Men som omväxling tar jag det lite lugnt och köper sedan efterhand de sågar jag behöver.
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Hämtade hem en liten ejca justersåg jag köpte härom veckan från en slöjdsal som ska flytta. Köpte även en sparsamt körd pelarborr, denna orkade vi dock inte få in i bilen på två man. Fick med en dustcontrol luftrenare.

Verktyg och maskiner lastade i ett fordons lastutrymme, inklusive en justersåg och en luftrenare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En grönmålad, begagnad pelarborr i ett verkstadsutrymme med synlig spindel och chuck och oljefläckar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lime113 och 14 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Hämtade hem en liten ejca justersåg jag köpte härom veckan från en slöjdsal som ska flytta. Köpte även en sparsamt körd pelarborr, denna orkade vi dock inte få in i bilen på två man. Fick med en dustcontrol luftrenare.

[bild]

[bild]
Har du inte redan en Arboga? Det är inte så att du drabbats av samma samlaråkomma som @Frustrator ?
 
Ola C Ola C skrev:
Har du inte redan en Arboga? Det är inte så att du drabbats av samma samlaråkomma som @Frustrator ?
Jag kan förvara din eventuella dubblett! :)
Jag är inte sjuk. Jag kan sluta samla. Jag lovar.. *släpas bort av ett antal vitklädda människor*
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
@Ola C
Ha ha, jo jag har ju en redan men jag tyckte den här såg så ensam ut där nere i skolans källare så jag förbarmade mig över den:D.

Jag får se om jag får plats med 2 st, 1 för metall och en för trä. Nya sågen med justerbord + ny större hyvel på ingång minskar helt klart den fria ytan i lokalen. Försöker tänka smart och prioritera det jag använder mest. Incahyveln, träsvarven kommer i alla fall åka ut. Mest troligt en av pelarborrarna också.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Den där luftrenaren jag fick med ska bli kul att testa. Någon som har en sån måntro?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.