L Leif i Skåne skrev:
Det är vad man ställer som minnivå vilket är den minsta som en LED tänder på, det är inte samma som min dimnivå som i princip kan sättas till släkt. Men har LED lampa varit spänningslös måste man upp över min tändningsnivå. PLEJD har flera inställningar i avancerad avd.
Jag återberättar bara vad två säljare från Plejd sa förra veckan. Alltså 20% över min-nivå och 70% under max-nivå. Jag har ingen vridadapter hemma så jag kan inte testa själv än.
 
Müssli Müssli skrev:
Jag återberättar bara vad två säljare från Plejd sa förra veckan. Alltså 20% över min-nivå och 70% under max-nivå. Jag har ingen vridadapter hemma så jag kan inte testa själv än.
Min inställda minnivå är 19% och vad jag kan se tänder den på den nivån.
Om man vrider höger däremot så tänder den inte på max, gissar på 80%.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Om 5-10 år har vi väl trådlös ström, så det är bara att ställa sin lampa var man vill och tända. Ingen kabeldragning eller puckar överhuvudtaget! DET hade varit något.... :D

Och ont i huvudet hade vi väl också haft förmodligen! :(
Menar du typ ficklampa?
 
  • Gilla
Sammy_j
  • Laddar…
Hej
Hoppas på att någon kan hjälpa mig med vad jag behöver för något?

Jag tänkte styra min utebelysning med plejd och då använda appen för att ställa in skymning vilken av alla "puckat" är det jag skall ha då? Belysningen kommer mattas från en taklösa i förrådet.

Sedan tänkte jag koppla några utav inne till samma system för att kunna tända/släcka via appen också.

Om jag förstår det jag läst rätt så är det bara den som heter ctr-01 Och en gateway jag behöver Då jag inte ska koppla in någon brytare eller dimmer?
 
A Andreas Ludde Lundell skrev:
Hej
Hoppas på att någon kan hjälpa mig med vad jag behöver för något?

Jag tänkte styra min utebelysning med plejd och då använda appen för att ställa in skymning vilken av alla "puckat" är det jag skall ha då? Belysningen kommer mattas från en taklösa i förrådet.

Sedan tänkte jag koppla några utav inne till samma system för att kunna tända/släcka via appen också.

Om jag förstår det jag läst rätt så är det bara den som heter ctr-01 Och en gateway jag behöver Då jag inte ska koppla in någon brytare eller dimmer?
Du behöver en ctr-01.
Gatewayen är endast till för att kunna styra belysningen om du inte är fysiskt på plats. Ganska onödig pryl.
 
  • Gilla
Andreas Ludde Lundell
  • Laddar…
J jockelw skrev:
Du behöver en ctr-01.
Gatewayen är endast till för att kunna styra belysningen om du inte är fysiskt på plats. Ganska onödig pryl.
Tackar då ska jag beställa en sådan och testa
 
J jockelw skrev:
Du behöver en ctr-01.
Gatewayen är endast till för att kunna styra belysningen om du inte är fysiskt på plats. Ganska onödig pryl.
Det går väl precis lika bra med en DIM-01, då har man dessutom möjligheten att kunna dimma belysningen till lämplig nivå.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det går väl precis lika bra med en DIM-01, då har man dessutom möjligheten att kunna dimma belysningen till lämplig nivå.
Lät som att han skulle styra en hel del olika lampor. Då tänker jag att det bara är dumt att blanda in en dimmer. En CTR-01 har juh relä. Känns mer riktigt.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Hej

Vad händer om ingången på Plejd dimmer alltid får fas? Tänkte om man ej ”pulsar” in..tänkte från knapp.

Synd att inte Plejd är helt klara, och inte har styrda uttag..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hej

Vad händer om ingången på Plejd dimmer alltid får fas? Tänkte om man ej ”pulsar” in..tänkte från knapp.

Synd att inte Plejd är helt klara, och inte har styrda uttag..
Samma sak som att hålla knappen inne, den dimmar upp eller ner beroende på vilken läge den är i. Man får samma effekt om man sätter fjädern på fel sida.
Men inget går sönder.

Styrda uttag on/off använder man Plejd Controller
 
Tänkte om jag inte orkar fjäder..eller skippar man knappen helt
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Tänkte om jag inte orkar fjäder..eller skippar man knappen helt
Du kan skippa allt, sätt bara Plejd direkt kopplad till lasten. T.ex. miljöbelysning i hela huset, låter man astrouret styra tändning och släckning med en nedsläckning mellan 23:50-04:45 och med en mjuk manövring under en 1/2 timme.
Så har jag det och jag har inte ändrat det sedan Jan 2017.
 
Jo har några Plejd, men vill huset ska att använda för resten av familjen också, varför mjuk dimmring?
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hej

Vad händer om ingången på Plejd dimmer alltid får fas? Tänkte om man ej ”pulsar” in..tänkte från knapp.

Synd att inte Plejd är helt klara, och inte har styrda uttag..
Du kan välja strömställare i knappinställning. Då kommer lampa starta alt. stängas av när du byter läge på knappen. Dimringen kan du då sköta i appen.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
varför mjuk dimmring?
På miljöbelysning är det att föredra då man inte märker att det mjukt tänder eller släcker allt styrt av solen på din ort.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.