2 939 läst · 16 svar
3k läst
16 svar
Jag tappar de snart
Sida 1 av 2
... som rubriken lyder! De skakar/ durrar/ burrar hur man nu vill kalla de i vårat kök. De är en plan med källare. Spåntat golv med linolium matta på i köket. Hela huset är nyrenoverat lika så kök med allt vad de innebär...
När man går inom vissa områden så durrar/ skakar de otroligt lågt i något/ några skåp.
Var de kommer från är totalt omöjligt att hitta. Jag förlorar min mentala hälsa totalt pga detta.
Tips innan huset åker ut på hemnet?
När man går inom vissa områden så durrar/ skakar de otroligt lågt i något/ några skåp.
Var de kommer från är totalt omöjligt att hitta. Jag förlorar min mentala hälsa totalt pga detta.
Du behöver nog ge lite mer information för att hitta felet. När är huset byggd och har du någon aning om hur det ser ut under det spontade golvet?klockan8 skrev:... som rubriken lyder! De skakar/ durrar/ burrar hur man nu vill kalla de i vårat kök. De är en plan med källare. Spåntat golv med linolium matta på i köket. Hela huset är nyrenoverat lika så kök med allt vad de innebär...
De är sågsåpn huset är byggt på 50 talet. Är hrovt virke i alla väggar och golv som nu har ett lager gips på sig. De är sågspån i alla innerväggar. Taket är råspånt med två lager gips.
De låter inte från någon maskin. De de låter från skåp/ stomme. Har skruvat åt allt och provat lyfta ut allt som finns i skåpen metodiskt och provat mig fram men de är helt sjuk att de inte går att hitta. Haft frun och vänner som har fått gå och jag har krypit omkring utan resultat...
De låter inte från någon maskin. De de låter från skåp/ stomme. Har skruvat åt allt och provat lyfta ut allt som finns i skåpen metodiskt och provat mig fram men de är helt sjuk att de inte går att hitta. Haft frun och vänner som har fått gå och jag har krypit omkring utan resultat...
Sbirgersson skrev:
De sviktar inte så de går att känna iallafall. Ingen av min fru eller vänner hör knappt detta ljud och har inget problem med de. Stackars jag därimot håller på att gå in i väggen
Har ni i samband med helrenoveringen bytt ut/installerat en ventilationsfläkt någonstans i huset?
Ja men så du förklarar lär det ha något med fortplantning av ljud att göra, eftersom det är koncentrerat på en så liten yta..klockan8 skrev:
Som useless skriver; ta ut allting och felsök genom att sätta tillbaka sak för sak!
Har en släkting med samma problem. Allt beror förstås på att bjälklaget/golvet inte är stumt nog. Själva ljuden kommer i ”vårt” fall från två saker, dels att tallrikar darrar mot varandra, vilket löses genom tyg eller servetter mellan varje tallrik, men också att skåpdörrarna dallrar mot stommen, vilket minskas genom självhäftande möbeltassar.
Förslagen du fått är goda; töm alla skåp för att se om det är skåp och dörrar som dallrar eller om det är innehållet. Kan man sedan skruva skåpen i väggen istf att stå på golvet kan det hjälpa lite - om inte väggarna i sin tur vilar på golvet förstås.
Men ska du verkligen LÖSA problemet så är det nog stabilare golv som gäller.
Förslagen du fått är goda; töm alla skåp för att se om det är skåp och dörrar som dallrar eller om det är innehållet. Kan man sedan skruva skåpen i väggen istf att stå på golvet kan det hjälpa lite - om inte väggarna i sin tur vilar på golvet förstås.
Men ska du verkligen LÖSA problemet så är det nog stabilare golv som gäller.