Tänk om man hade haft en större hyvel :)
För att underlätta så är ett 60mm planfrässtål beställt idag...
 
  • Stort träarbetsprojekt med rikligt med spån på arbetsbänk och golvet, omgivet av verktyg och utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähyvelarbetsstation med träbit och spånskikt, väntar på större hyvel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fiskbuggaren och 7 till
  • Laddar…
Grymt! Hur lång tid tog det?
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Någon idiot hade lämnat en möbel vid förpackningsåtervinningen igen. Jag...hmm...städade bort den. 16 fina rundstavar av bok blev bytet.
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Grymt! Hur lång tid tog det?
Hade enbart ett 12mm stål och tog 1mm åt gången, så det tog några timmar :)
 
  • Wow
kulle
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Najs, hur tyckte du spånsugningen funka?:geek:

På tal om planingsstål, vet inte vilket du shoppat men hitta väldigt intressanta här när jag letade [länk]
Asch, stängde av sugaren till slut, var ju inte riktigt lönt. Fick lägga upp en regel och lite systainers i vägen för att begränsa spridningen.:thinking:
Bra tips om planstål, dock så beställde jag från WealdonTool, då jag har 10% på alla köp :love:
https://www.wealdentool.com/acatalog/Online_Catalogue_Surface_Trepanning_928.html#aNA1641050
ville ha med utbytbara skär, för man vet ju aldrig vad man sätter fräsen i alltid. Tanken är att denna även kommer sitta en del i CNCn framöver.
 
Masses Masses skrev:
då jag har 10% på alla köp
Hur ordnade du det?

Hade missat wealdens planingsstål med utbytbara skär, låg ju under CNC menyn, det var därför jag länkade till annan sida där det fanns gott om sådana stål.
 
Helt tillbaka i 2011 så beställde jag från dom, och av misstag skickades min order 2ggr. Jag sa ifrån och skickade tillbaka den ena. Tack vare att jag var ärlig så får jag 10%på alla framtida ordrar :D
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 9 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Kul, jag var också och hämtade ut ett set o-ringar:) och lite annat.
Från Amazon.de totalt ca 30 euro.
[bild]
Också på jakt efter maskin-/borrskruvstycke, återkom gärna med åsikter om detta! Hur stort är det?
 
Masses Masses skrev:
Helt tillbaka i 2011 så beställde jag från dom, och av misstag skickades min order 2ggr. Jag sa ifrån och skickade tillbaka den ena. Tack vare att jag var ärlig så får jag 10%på alla framtida ordrar :D
Bra!:D
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
Efter ytterligare några rundor svets, slip och riktning börjar tvättställsunderedet närma sig halvfärdigt. Återstår plåthyllor, stödben, sidor, kallgalv, färg och att montera luckorna. Och inte minst glädjen i att slänga ut det befintliga eländet i mdf/komposit :)
Halvfärdigt svetsat tvättställsunderrede i en verkstad, omgiven av verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 7 till
  • Laddar…
Snyggt och rejält bygge som vanligt! Det blir ju kanonbra.

Dessutom är det den första jordbävningssäkra ställning för tvättställ jag någonsin sett! ;D

//Ronnie
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
-druvan
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Dessutom är det den första jordbävningssäkra ställning för tvättställ jag någonsin sett! ;D

//Ronnie
Känner att det är ett ansvar jag måste ta för min familj. Faktum är att en av de största problemen vid jordbävningskatastrofer är just de sanitär problem som följer, se bara på Tahiti.
Vad har du själv gjort för att jordbävningssäkra ditt badrum? :rolleyes:
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ännu en dag med vab...och som alla vet så är en vab-dag utan att man påbörjat ett projekt en misslyckad vab-dag. (Kraven är att projektet inte ska vara nödvändigt, helst helt oprioriterat av ens respektive, och ska inte gå att slutföra på en dag utan bli stående)
Ett rörigt garage med många träplankor och byggmaterial utspridda, inklusive verktyg och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett oprioriterat projekt bestående av en hög med oorganiserade träplankor i olika storlekar i ett stökigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.