Hej!
Jag har precis flyttat till ett nytt hus.
Jag tänkte tvätta taket där, då det är lite mossa.
Att lägga ett nytt tak kanske hade varit det bästa men just nu finns det ej ekonomi för det.
Jag misstänker att det är Zanda pannor (betong) jag har då dem är lite "grova"
Går detta att tvätta med tex mossrent och högtryck??
Samt kan man lacka dem så dem blir svarta?
har googlat runt lite men hittar inget konkret.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Tacksam för svar!!
Jag har precis flyttat till ett nytt hus.
Jag tänkte tvätta taket där, då det är lite mossa.
Att lägga ett nytt tak kanske hade varit det bästa men just nu finns det ej ekonomi för det.
Jag misstänker att det är Zanda pannor (betong) jag har då dem är lite "grova"
Går detta att tvätta med tex mossrent och högtryck??
Samt kan man lacka dem så dem blir svarta?
har googlat runt lite men hittar inget konkret.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Tacksam för svar!!
Jag har fått till mig att man inte ska tvätta betongpannor med högtryckstvätt. Jag hade dock så pass mycket mossa på mitt tak så jag gjorde det lite försiktigt innan jag tog på medel.
Antingen kan man köpa grönfri eller motsvarande eller så kan man köpa bensaltensid, sök på forumet så hittar du en lång tråd om det hela (avsevärt mycket billigare).
Edit: de pannorna behöver inte bytas.
Antingen kan man köpa grönfri eller motsvarande eller så kan man köpa bensaltensid, sök på forumet så hittar du en lång tråd om det hela (avsevärt mycket billigare).
Edit: de pannorna behöver inte bytas.
Det går att göra själv för den som måste.
https://www.mynewsdesk.com/se/hagmans/videos/saa-haer-maalar-du-betongtaket-28014
Stickan
https://www.mynewsdesk.com/se/hagmans/videos/saa-haer-maalar-du-betongtaket-28014
Stickan
Jag gav 25000 efter avdrag och har ett stort tak på ett vinkelbyggt hus. Hade svarta släta på tre sidor men grova bruna, som du visade på bild, på en sida som vette mot en baksida. Allt tvättades och målades svarta. Är nu efter tre år fortfarande mycket nöjd med resultatet. Ingen påväxt någonstans.