imported_Benno imported_Benno skrev:
Hur många kronor sparar man på att köpa prylar av tveksam kvalitet på biltema? Omvägen dit kostar säkert mer. Jag vet att dom har mycket prylar och billigt. Ofta är orsaken till billigt att man snålat o något led. Bilar man upp golvet vart femtionde år är det bäst att stoppa dit grejer som beräknas hålla ett tag. Då är priset det minsta bekymret. Så resonerar jag. :)
Håller fullständigt med dig. Varför köper folk Biltemas vvs o elprylar när de bevisligen har mycket sämre kvalite. Vi har i det här landet väldig kontroll genom GVK o BKR o säkert vatten vad det gäller kvalitetssäkring av våtrum/toa just för att undvika vattenskador. Inget av det Biltema säljer har något godkännade från dessa.

Krilleman
kjäll kjäll skrev:
Inget av det Biltema säljer har något godkännade från dessa.
Jag har sett VVS-produkter på Biltema från både TrioPerfekta och Faluplast när jag strosat lite bland VVS-hyllorna på sistonde.

Inte en stor förändring, men dock åt rätt håll! (y)

• Gilla
EvertL
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag har sett VVS-produkter på Biltema från både TrioPerfekta och Faluplast när jag strosat lite bland VVS-hyllorna på sistonde.

Inte en stor förändring, men dock åt rätt håll! (y)
Skriv in Faluplast i Biltemas sökruta och du hittar ingen produkt från dem vad det gäller golvbrunnar eller avloppsrör, det var detta jag ville ha sagt. Det är produkter som inte är godkända För att inte tala om tätskikten, gå in på GVK s hemsida där kan du se alla godkända produkter och inte hittar du du Biltemas där. Men ändå utförs våtutrymmen med deras produkter:thumbdown:

• Gilla
Sorken50
  • Laddar…
tommib
Skriv ABB och du får upp massa saker men inte just apparat- och kopplingsdosorna från ABB som de säljer. Biltema har inte alltid tillverkaren i produktbeskrivningen men det är samma grejer.

• Gilla
Grumsgrums och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag ville bara ge dig ett exempel.

Biltema packar om prylarna i egen förpackning. Men det är dom inte ensamma om.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Fast om man vänder på det hela då? Vad säger försäkringsbolag om produkter köpta på Biltema eller nån annan för den delen om det ändå är en känd tillverkare? Det enda kvitto du har är från biltema men produkten är faluplast detaljer som är godkända.
Kan man ändå hävda att det är godkända produkter fastän kvittona kanske säger nåt annat? Om det blir tvist, kan man liksom kontakta faluplast och få backup eller är det försäljaren som ska stå för den biten?

J
Summa summarum, Biltemas
kjäll kjäll skrev:
Skriv in Faluplast i Biltemas sökruta och du hittar ingen produkt från dem vad det gäller golvbrunnar eller avloppsrör, det var detta jag ville ha sagt. Det är produkter som inte är godkända För att inte tala om tätskikten, gå in på GVK s hemsida där kan du se alla godkända produkter och inte hittar du du Biltemas där. Men ändå utförs våtutrymmen med deras produkter:thumbdown:
Summa summarum, Biltema kan förbättra sin sökfunktion, men inte de aktuella produkterna.

J Jocke Best skrev:
Summa summarum, Biltemas

Summa summarum, Biltema kan förbättra sin sökfunktion, men inte de aktuella produkterna.
Helvetet lär nog frysa till is innan Biltema börjar skylta med sina leverantörer i nån sökfunktion eller på förpackningar. Sen att intresserade personer ser det ändå på vissa produkter är ju en helt annan sak.

• Gilla
proffsrik och 2 till
  • Laddar…
Biltemas ide är ju att sälja allt under eget namn oavsett vem som tillverkar. Det är många prylar man hittar i andra butiker med andra varumärken och förpackningar.

• Gilla
Grumsgrums
  • Laddar…
J
S Stefan1972 skrev:
Helvetet lär nog frysa till is innan Biltema börjar skylta med sina leverantörer i nån sökfunktion eller på förpackningar. Sen att intresserade personer ser det ändå på vissa produkter är ju en helt annan sak.
Håller med, var mer en passning till kjäll ang att de inte hade bra grejor.

O
B BaNaN85 skrev:
Köpte en egen borrhammare, Biltemas RH 1250 med 10j slagkraft. Rätt schyst maskin om man vill kompromissa borrhammare & bilningshammare.
M MagHam skrev:
Fast å andra sidan så dunkar den ju inte sönder allt i sin väg direkt - och det kan ju vara en fördel ibland med finlir :)
Stefan N Stefan N skrev:
I detta fallet kan det ju va läge att hyra rätt maskin, den där du kör med nu är ju lagom att sprätta lös lite kakelplattor med.
Apropå diskussionen ovan – hur kraftig billningsmaskin vill man för ett sånt här arbete om man få välja fritt?

Du vill ha en riktig bilmaskin. En SDS max maskin funkar antagligen också. En borrhammare med SDS vill du inte ha.

O
Jag har tillgång till "riktig bilmaskin" med sexkantsfäste som genererar 62J med en slagfrekvens på 1kHz. Den gör grus av vilken betongplatta som helst, men som @MagHam påpekar ovan så är är det inte alltid en fördel. Maskinerna med SDS Max-fäste verkar ligga mellan 8-25 J och mellan 6-12kkr utan någon uppenbar koppling mellan slagkraft och pris på de stora märken Hitachi, DeWalt, Makita, Bosch, Hilti, osv. Så det är inte direkt uppenbart vad som vettigt. Frågan var alltså mer hur pass kraftig maskin som är tillräckligt kraftig för att frilägga en golvbrunn utan att bli för kraftig?

O Steamboy skrev:
Jag har tillgång till "riktig bilmaskin" med sexkantsfäste som genererar 62J med en slagfrekvens på 1kHz. Den gör grus av vilken betongplatta som helst, men som @MagHam påpekar ovan så är är det inte alltid en fördel. Maskinerna med SDS Max-fäste verkar ligga mellan 8-25 J och mellan 6-12kkr utan någon uppenbar koppling mellan slagkraft och pris på de stora märken Hitachi, DeWalt, Makita, Bosch, Hilti, osv. Så det är inte direkt uppenbart vad som vettigt. Frågan var alltså mer hur pass kraftig maskin som är tillräckligt kraftig för att frilägga en golvbrunn utan att bli för kraftig?
Jag skulle vilja säga att är det bara i en vanlig platta så räcker en mindre modell, typ de med max-fäste. T.ex. Hiltis 700-modell.

• Gilla
Oldfart
  • Laddar…
Krilleman
Hiltis TE-1000 är en vettig maskin för att bila ur golv!

Kan hyras hos dom flersta naskinuthyrarna för ett par hundringar över en helg. (y)

• Gilla
Oldfart
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.