3 711 läst · 9 svar
4k läst
9 svar
Helsingborg - referenser
Hej!
Vi ska bygga i Helsingborg.
Är det någon som har erfarenhet av någon hustillverkare/säljare i Helsingborg?
Vi är intresserade av såväl goda som dåliga erfarenheter.
/Johan
Vi ska bygga i Helsingborg.
Är det någon som har erfarenhet av någon hustillverkare/säljare i Helsingborg?
Vi är intresserade av såväl goda som dåliga erfarenheter.
/Johan
Jag tycker du skall höra med Mjöbäcks Villan! Jag är helnöjd med dem! Allt har verkligen fungerat perfekt!
Vår säljare hette Bobo och jobbar på huvudkontoret! Vi hade även kontakt med de som är på Husknuten i Göteborg, jätte trevliga och kunniga!
Jag var nere i dina trakter för ett tag sedan och då såg jag en skylt med Mjöbäcks Villan, så de bygger även där alltså! Ring och kolla om du får gå in & kika i något av husen de bygger i Helsingborg. 8)
-Bengt-
Vår säljare hette Bobo och jobbar på huvudkontoret! Vi hade även kontakt med de som är på Husknuten i Göteborg, jätte trevliga och kunniga!
Jag var nere i dina trakter för ett tag sedan och då såg jag en skylt med Mjöbäcks Villan, så de bygger även där alltså! Ring och kolla om du får gå in & kika i något av husen de bygger i Helsingborg. 8)
-Bengt-
Hej
Bygger med Eksjöhus i Helsingborg. (Kvadraten)
Har hittills bara gott att säga om dem.
(Markarbetet är klart och grunden skall gjutas nästa vecka).
Innan vi bestämde oss för husleverantör, bad vi säljaren att åka ut till tomten för att få en bedömning av grundläget (Hur mycket extra fyllning behövs?)
Två av säljarna återkom med pålitliga svar! (Resten - 5st hade med stor sanolikhet inte brytt sig om att kolla, då deras svar var standardsvar)
Dvs Inget bra sätt att hantera en affär med mig på.
Dom hustillverkare som vi valde mellan i slutändan var
Eksjöhus, som blev valet.
Smålandvillan, som tyvärr föll på torpargrunden - ej vattenburen golvvärme.
Värsåsvillan, som föll på att deras hus var en aning för litet till begärt pris
Tiff
Bygger med Eksjöhus i Helsingborg. (Kvadraten)
Har hittills bara gott att säga om dem.
(Markarbetet är klart och grunden skall gjutas nästa vecka).
Innan vi bestämde oss för husleverantör, bad vi säljaren att åka ut till tomten för att få en bedömning av grundläget (Hur mycket extra fyllning behövs?)
Två av säljarna återkom med pålitliga svar! (Resten - 5st hade med stor sanolikhet inte brytt sig om att kolla, då deras svar var standardsvar)
Dvs Inget bra sätt att hantera en affär med mig på.
Dom hustillverkare som vi valde mellan i slutändan var
Eksjöhus, som blev valet.
Smålandvillan, som tyvärr föll på torpargrunden - ej vattenburen golvvärme.
Värsåsvillan, som föll på att deras hus var en aning för litet till begärt pris
Tiff
Oj vilket sammanträffande. Vi tänkte också bygga i Fleninge...med LB-hus. Är det tomterna som ägs av killen på "Fleninge jakt och fritid". Tyvärr strulade LB-hus säljaren till det.....
Nu har vi alla fall fått tomt i Allerum och idag har de börjat schakta för grundgjutning.
När ska ni bygga?? Vilken tomt i fleninge är det??. Den tomt vi hade på gång är den som ligger närmast det gråa eksjöhuset i hörnan längst in.
Lycka till
L
Nu har vi alla fall fått tomt i Allerum och idag har de börjat schakta för grundgjutning.
När ska ni bygga?? Vilken tomt i fleninge är det??. Den tomt vi hade på gång är den som ligger närmast det gråa eksjöhuset i hörnan längst in.
Lycka till
L
Vi har varit i kontakt med Vimmerbyhus i Helsingborg och blev bra mottagna.
Vi funderar på Ekeforshus annars. Deras kontor finns i Malmö. Berit som sitter där är också väldigt bra. Blir nog ett Ekeforshus för vår del eftersom min bror varit med och byggt dom (De som är byggda i Hörby iaf).
Vi tänker själva bygga utanför Klippan.
Vi funderar på Ekeforshus annars. Deras kontor finns i Malmö. Berit som sitter där är också väldigt bra. Blir nog ett Ekeforshus för vår del eftersom min bror varit med och byggt dom (De som är byggda i Hörby iaf).
Vi tänker själva bygga utanför Klippan.
Liknande trådar
-
Poolsten i grå granit till 8,5x4 m pool - Helsingborg
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Letar efter äldre fasadtegel - typ persategel / helsingborgstegel
Utbyggnad och tillbyggnad -
Söker firma för att undersöka bärande vägg och balk (Helsingborg, så firma från Skåne-södra Halland)
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
XN-villan - Referenser
Hustillverkare -
Referenser önskas - renovering av badrum i Skåne
Referenser Hantverkare & Entreprenörer