2 774 läst · 14 svar
3k läst
14 svar
Förra årets sämsta produkter
På konsumentens sida
· 3 117 inlägg
Vilka produkter klarade sig sämst i tester förra året?
Du kan läsa artikeln här: Förra årets sämsta produkter
Du kan läsa artikeln här: Förra årets sämsta produkter
Medlem
· Västerbotten
· 887 inlägg
Angående råvarorna med bekämpningsmedel så känns det inte sådär speciellt okej att man ens får sälja sådana grejer. Visserligen kanske man kan förvänta sig något sådant då Garant är väl Willys motsvarighet till Ica Basic/Coop Xtra, men det är ju en väldigt svår detalj att ta reda på som slutkund.
Då det måste stå "kan innehålla spår av X" när produkter kan innehålla allergener, så varför inte för ämnen som kan vara direkt ohälsosamma såsom bekämpningsmedel?
Då det måste stå "kan innehålla spår av X" när produkter kan innehålla allergener, så varför inte för ämnen som kan vara direkt ohälsosamma såsom bekämpningsmedel?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 086 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 086 inlägg
Det är nog inte meningen att gifterna ska vara med, så det vore märkligt att varudeklarera dem. Oreganon som bara var 50% oregano däremot är ju rent fusk.S Squall Leonhart skrev:Angående råvarorna med bekämpningsmedel så känns det inte sådär speciellt okej att man ens får sälja sådana grejer. Visserligen kanske man kan förvänta sig något sådant då Garant är väl Willys motsvarighet till Ica Basic/Coop Xtra, men det är ju en väldigt svår detalj att ta reda på som slutkund.
Sommardäck: Vredestein Sportrac 5. Slets sönder i höghastighetstestet.
Namnge ett däck som Sport och inte klara hög hastighet???
Däcket klarade bara några minuter i vårt höghastighetstest innan de slets sönder. I testet ska däcken klara påfrestningarna i 240 kilometer i timman under 75 minuter. Något de flesta däck vi testar gör utan problem.
Namnge ett däck som Sport och inte klara hög hastighet???
Däcket klarade bara några minuter i vårt höghastighetstest innan de slets sönder. I testet ska däcken klara påfrestningarna i 240 kilometer i timman under 75 minuter. Något de flesta däck vi testar gör utan problem.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 079 inlägg
Nej nej, ska läsas spor-track
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 708 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 708 inlägg
Lite intressant angående däcket:
I dimensionen 205/55/16 V så fick Vredestein Sportrac 5 underkänt för att det slets sönder i höghastighetstestet.
I dimensionen 185/65/15 utses samma däck till bäst i test.
I dimensionen 205/55/16 V så fick Vredestein Sportrac 5 underkänt för att det slets sönder i höghastighetstestet.
I dimensionen 185/65/15 utses samma däck till bäst i test.
Medlem
· Västerbotten
· 887 inlägg
Märkligt och märkligt. Om producenten har som rutin att använda specifika ämnen som bekämpningsmedel bör ju detta nämnas om ämnena är farliga för hälsan. Man "råkar" ju inte sprida ut 10 kubik med roundup över grönsakslandet om man säger så.Anna_H skrev:
Jag menar, det är ju inte tänkt att mandel ska finnas i pepparkakor men ändå står det att dessa kan innehålla spår av det.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 099 inlägg
Såvitt jag kan se har den dimensionen hastighetsklass H, dvs. upp till 210 kmh ...Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 708 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 708 inlägg
Korrekt, de är inte helt tydliga med hastighetsklassen, men den som ligger bra till har klass H. Det kan dock vara intressant att se att "samma" däck får olika betyg, dvs är man intresserad av H-däcket kanske man inte behöver rata det däcket. Samma om man håller sig under 200 km/h.Dan_Johansson skrev:
Nu är det sällan någon ligger och kör 240 km/h i 75 minuter, så troligen håller det nämnda däcket för körning på svenska vägar. Det är ändå dåligt av tillverkaren att inte uppfylla klassningen för H-däck då de aldrig kan veta vad däcket kommer att användas.Fairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 708 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 708 inlägg
H-däcket klarar sig, det är V-däcket som inte uppfyller sin klassificering. Det är illa, men i praktiken klarar man sig nog. På min bil ska jag ha minst V-däck, fast bilen nog knappast kommer över 210. Jag kanske trots allt kör 200 kom/h länge på autobahn någon gång så jag kör med v-däck ändå. Lite fånigare var det när det krävdes V-däck på en tidigare bil som möjligen med medvind, nedförsbacke, sol och vind i ryggen kunde nå 180 kom/h. Där köpte jag H-däck om det verkade lämpligare av andra skäl.thomas33 skrev:
Liknande trådar
-
Takstolar till förråd
Byggmaterial & Byggteknik -
Skärmtak längs med förråd - dimensionering
Utbyggnad och tillbyggnad -
luftspalt i förrådstak när ventilationsöppningarna är olika stora?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad ska jag ha för väggbeklädnad i förråd/biyta
Utbyggnad och tillbyggnad -
Förra årets projekt (lite sen av mig)
Altan & Uteplats