Jag har livit väldigt nyfiken på Fiskarhedenvillans hus, men jag vet inte hur deras hus är i kvalité. Därför undrar jag om det är någon här på forumet som har byggt eller har erfarenheter. Är tacksam för allt....

Mycke bra kvalité. Råspånt tak osv. SKa köpa ett själv och har varit inne i flera.

ViljeBlomman, jag har bara sett fiskarheden från utsidan. Men det verkar inte som om du får ett sämre hus om du jämför med ett prefab-hus.

Det som kan vara själva vinsten med ett lösvirkeshus är väl om man tänkt att göra mycket av jobbet själv.

:) tack för de svar, verkar ju positivt. Är intresserad av Villan SPOVEN, ser verkligen jätte fint ut med stor rymd. Är också nyfiken på om det är någon som skall bygga eller har byggt SPOVEN...

Viljeblomman, vi har beställt ett FH men då ett Lommen som vi modifierat lite, vad vi kan säga så här långt så är vi riktigt nöjda med våran säljare och med företaget.

Vi var uppe i Borlänge i sommras och besökte en famlij som hade byggt ett Lommen, huset kändes väldigt gediget och med bra kvallité. Vi vart hel sålda på detta hus ;D

Huset kommer att levereras i feb 2006 :D så nu går man bara och väntar......

Kia´s

Fråga dem på F-H om de inte har någon som har byggt Spoven.
Jag har sett ett Spoven bygge ut i från och det är ett mycket snyggt bygge!

Hej!
Vi är mycket nöjda med kvaliteten på vårt hus från Fiskarheden av typen Hägern. Vi har hunnit bo i huset några år och har inte sett några brister!

Vi hade en av deras säljare hemma hos oss. Mycket trevlig och gav verkligen ett ärligt intryck. Dessutom var han ruskigt kunnig utan att vara överkunnig. Vissa har ju alltid svar på alla frågor och då vet man ofta att det är en säljsäljare man har kutat på. I jämförelse med alla andra säljare vi har träffat tror jag bara en har varit i närheten i förtroende, men där var huset helt fel i övrigt.

Vår säljare och snickaren som håller i byggentreprenaden är samma person. Han var inget vidare som säljare men är väldigt duktig som snickare. Och det är ju huvudsaken.

"Inget vidare" i betydelsen att han inte uppträdde som en säljare. Vilket vi tyckte ingav förtroende.

Hej!

Har också kikat på FH och fallit för Svanen. :p  Ett sådant blir det med lite ändringar. När jag pratade med säljaren fick jag ett mycket gott intryck av honom, trevlig, intresserad och kunnig.
Vissa andra hustillverkares säljare verkar bara vara där för sin egen skull;
Varför-ringer-du-och-stör-mig attityd.

FH's säljare kunde snabbt ta fram priser på t.ex förhöjd takhöjd i undervåningen och annan fasad mm.

Jag som många andra på detta forum är intresserade av bilder. Jag tog upp det med säljaren. Han sa att både katalogen och hemsidan är under omarbetning och kommer att innehålla nya bilder.  ;D

Jag har varit i kontakt med en familj som byggt ett FH. De ar mycket nöjda. Gedigen kvalitet och god support från Fiskarheden allt till ett bra pris.

Hej Olmen!!

Är helt ny här på sidan och såg ,när jag kikade runt lite, att ni också hade fastnat för Svanen..
Du nämde att ni hade tankar på att byta fasad och jag blev då lite intresserad. Till vad hade ni tänkt bytt??

Vi var lite sugna på att slå upp hallgolvet och ha öppet till nock. (och då förståss ta bort balkongen) Har dock inte pratat med FH om detta. Är även lite sugen på putsad fasad ....

Hör gärna av dig och berätta//Micaela

Hej
Vi har byggt ett Svanen med förhöjd bottenvåning och fasad som Doppingen. Om vi hade haft råd, eller nästa gång kanske, Spoven som jag tycker är enormt vackert, klassiskt med vackra proportioner. Om ni bygger Svanen (som jag tycker är ganska anonym) ska ni absolut välja till förhöjt bottenplan, annars blir taket orimligt stort i förhållande till fasad. Det upptäckte jag när vårt hus stod på plats och var tacksam för det tillvalet.

Fiskarheden är vi nöjda med. Bra säljare, bra kvalitet på material. Håller leveranstider. Bra feedback även efter påskrivet avtal.

Vi bygger i Stockholm, bygger mycket själva och flyttar in i vårt hus i december.

Mvh
Eva

Vi håller på och förhandlar med Fiskarheden om ett modifierat Svanen. Som det ser ut nu har vi gjort om så gott som hela planlösningen. De fixar allt  :)

Vi har öppet till nock i hallen, flyttar balkongen till andra sidan och gör en glasveranda under den, fönsterkupor, större kök med skafferi samt en massa annat smått o gott.

För att inte taket ska se ut som en "svamp" minskar vi på takfoten, inte heller några problem  :)

Vi har varit och tittat i ett Svanen och det var jättefint. Rejäla hus!

/Milli

Hej alla!

Vi håller på och slutför en spoven just nu. Beräknar att bli klara i februari-Mars.
Det har då tagit oss ett år att bygga. Vi anlitade fiskarhedens snickare för åtagande 1,2 och 3. Resten har vi gjort själva. Ni får fråga om ni undrar över något speciellt, så ska jag försöka svara. Har även en hel del bilder på vårt spoven. Ska försöka se hur man gör för att lägga upp dem här...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.