Hej.
Vad är detta för djur på bilden?
Hur dödar jag dem?
Har hittats på golvet i garaget i källaren.
Ett näste verkar vara ett vattenrör som kommer ifrån en brunn vid utsidan garageporten som mynnar ut i golvbrunnen i garaget.
Vad är detta för djur på bilden?
Hur dödar jag dem?
Har hittats på golvet i garaget i källaren.
Ett näste verkar vara ett vattenrör som kommer ifrån en brunn vid utsidan garageporten som mynnar ut i golvbrunnen i garaget.
De kommer in på höst vinter hos mig, de dör efter en stund pga uttorkning.
Garageport en är inte helt tät.
Garageport en är inte helt tät.
De kommer troligtvis ur detta rör som kommer ifrån en brunn på utsidan av huset.ricebridge skrev:
Ett vattenrör är ju rätt fuktigt.
Ställ dig frågan -varför skall jag döda den? -Har den gjort mig illa? -har den stulit mina pengar? -kan den inte hålla käft, utan snackar oavbrutet i telefon när jag försöker sova? Troligtvis inte. Så varför i hela friden vill du instinktivt döda en fredlig varelse som livnär sig på multnade löv? -Människan är en fredsälskande art! -Pyttsan!
https://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/ryggradslosadjur/kraftdjur/grasuggor.1261.html
Staffan
https://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/djur/ryggradslosadjur/kraftdjur/grasuggor.1261.html
Staffan
De vet vi inte med säkerhet. TS har undvikit den aspekten. Men att mörda för utebliven hyra?
Har de bott där länge, kan de påkalla "Gammal hävd".
TS. Hur i hela friden kan det vara möjligt att du inte visste att det var en Gråsugga?
Har de bott där länge, kan de påkalla "Gammal hävd".
TS. Hur i hela friden kan det vara möjligt att du inte visste att det var en Gråsugga?
Det är en snäll liten krabat. Jag hade varit orolig om det var deras djuphavskusin som kröp omkring och hade sig. Själv har jag italienska dallerspindlar som jag dödar när jag ser en. Invasiv art och lämnar sina gamla nät kvar efter sig så det var rätt fult här och var när vi flyttade in.
Sant. TS måste nog förklara situationen lite utförligare.Staffan2000 skrev:
Det är nya hårda tider nu.Staffan2000 skrev:
Tänkte inte på det...Staffan2000 skrev:
Men till för att svara på TS ursprungsfråga gissar jag att en välplacerad högerdoja permanent löser problemet. Kan dock dyka upp gängmedlemmar som vill hämnas sin kompis.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 574 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Skicka mig din adress så kan de få flytta in hos dig.Staffan2000 skrev:
Jag kan hjälpa dem att packa.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg