Enligt min erfarenhet så brukar Lidl hålla lite bättre kvalitet på sina verktyg än motsvarande i samma prisklass.

Nu är det flera år sedan jag jämförde deras överhandsfräs. Men jag har en gammal grön bosch som är exakt likadan som en tidigare lidl fräs. T.o.m bruksanvisningen var exakt samma. Så jag gissar att lidl hade köpt en gammal boschdesign som dom sedan lät tillverka under eget namn.
 
3 års garanti gör det prisvärt. Inget tjafs om det strular.
 
john68 john68 skrev:
3 års garanti gör det prisvärt. Inget tjafs om det strular.
Det enda man ska tänka på är att du får pengarna tillbaka om något strular. Ingen ny produkt då de inte har dem i lager.
 
Å då är jag oftast klar med ett eller 5 projekt. Passar mig perfekt
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Det blev en fräs från Lidl. Lämnade tillbaka den jag redan köpt från jula. Blir nog en bra första fräs för mig
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Mikael_L
Jag var och kände på handöverfräsen, jag tyckte den kändes mycket mer smäckig än den såg ut. :thinking:

Men för priset 400 pix kan jag tänka mig att den ändå kan vara ett OK köp, jag köpte faktiskt en trots allt. :)

Jag ska snart fräsa en massa meter i spånskivegolv, får väl kolla vad den gillar det.
 
Någon som vet om det finns styrsskena som funkar med meec eller Lidl fräsen?
 
Har haft två av Meec-fräsen. På båda maskinerna knäckte jag spaken som låser höjden utan någon anmärkningsvärd kraft. De var nog från samma batch och kanske något materialfel så att plasten var för spröd. I övrigt dög maskinen bra till golvvärmefräsning som jag pysslade med då, möjligtvis lite i svagaste laget. Efter maskin två tog jag tillgodokvitto istället och köpte en Bosch POF 1400. Där har styrelektroniken pajat så att den svajar upp och ner i varvtal ibland samt att fjädern till spindellåsningen är sönder. Visserligen fått jobba hårt med fräsning av all golvvärme på ett våningsplan.
 
ullberg
O olofh skrev:
Någon som vet om det finns styrsskena som funkar med meec eller Lidl fräsen?
Gick och kollade på min, obs att min parkside är några år gammal men den heter 1200 iaf. Makitas skenadpater (till kantfräsen) funkade, passar på makita, Festool och liknande skenor. Festools skenadapter (till of 1400 men jag tror det är samma till alla) passade inte - viket är synd då den är stabilare i sin konstruktion.

Parkside kantfräs på en verktygslåda bredvid en Makita-verktygslåda och andra verktyg i ett förrådsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag kom in igen kom jag på att man ju också behöver någon form av tippstöd, det lär man få lösa separat till parksiden, kanske kan man göra en modifierad sula

/U
 
ullberg ullberg skrev:
Gick och kollade på min, obs att min parkside är några år gammal men den heter 1200 iaf. Makitas skenadpater (till kantfräsen) funkade, passar på makita, Festool och liknande skenor. Festools skenadapter (till of 1400 men jag tror det är samma till alla) passade inte - viket är synd då den är stabilare i sin konstruktion.

[bild]

När jag kom in igen kom jag på att man ju också behöver någon form av tippstöd, det lär man få lösa separat till parksiden, kanske kan man göra en modifierad sula

/U
Härlig bild! Parkside mitt bland Systainrar och annat fint sällskap :crysmile:
 
ullberg ullberg skrev:
Gick och kollade på min, obs att min parkside är några år gammal men den heter 1200 iaf. Makitas skenadpater (till kantfräsen) funkade, passar på makita, Festool och liknande skenor. Festools skenadapter (till of 1400 men jag tror det är samma till alla) passade inte - viket är synd då den är stabilare i sin konstruktion.

[bild]

När jag kom in igen kom jag på att man ju också behöver någon form av tippstöd, det lär man få lösa separat till parksiden, kanske kan man göra en modifierad sula

/U
Är det detta du tänker på? https://www.verkter.se/tillbehor-ovriga-elverktyg/tillbehor-fras/frasmunstycke-makita-194579-2.html
 
ullberg
Tja, det ser ut så (är den som sitter på fräsen på bilden) men jag tror min fräs heter ...0700... och det såg jag inte i listan på vilka fräsar den passade till på verkters sida. Men om du hittar annan info där det står att det skenanhållet passar även 0700-fräsen så är det säkert samma.

Kan kika om jag hittar beställningen när jag köpte min

/U
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Missa nu inte verktygsveckan i morgon gubbar och tanter!

Höjdpunkterna är väl svetshjälm med automatisk avbländning och inbyggd LED-lampa för 299:-

Gaslös svets för 999:-

Vägg och takslip för 799:-

Batteridriven multislip (Dremel variant) inkl tillbehör för 249:-

En 1/4 hylsnyckelsats för 129:-

Svetsen och den lilla spärrnyckelsatsen har jag erfarenhet av, är nöjd med bägge. Svetsen har skött sig hur bra som helst, är lätt att bära med sig och ger upp till 90A. Funkar bra till husbehov.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Ser inte vägg/tak-slipen i erbjudandena, har du en länk?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.