Någon som fått till detta nyligen? Håller högtalarna?

Är ute efter ett par högtalare i rimlig prisklass (500-1000kr /högtalare) som jag tänkte koppla ihop med en heos amp. Tanken var att sätta ett par högtalare i bastutaket och ett par högtalare i relaxen utanför och sätta höger respektive vänster kanal i seriekoppling så det är stereo i båda rummen men bara kan spelas samtidigt med samma volym.

Går ju att sätta högtalarna under laven också men då blir det ju lite fulare kabeldragningar direkt.

Nu vet jag ju inte hur din bastu ser ut, men jag har under sittplatserna och kabel dragen bakom panelen.
Är den färdigbyggd kan man ju göra enkla kabelkanaler i trä som smälter in med panelen.

Den är mest i kakel och glas men det finns lite rör fördraget för belysning men då blir det en 20 meter högtalarkabel istället för en tre-fyra meter raka spåret.

Så ja det är mest en praktisk fråga men båda alternativ går. Men om du sätter under laven måste du bygga lådor då eller köper man färdiga högtalare som är vattentäta?

Har sett Tylös högtalare B som ser väldigt lika ut de på bilden men jag hade hellre provat högtalare i taket. Hade hoppats att någon vågat sig på det med gott resultat!

Det här verkar ju vara en ganska seriös tävlande: https://www.visunext.se/sv/apart-cmar8-w-8-marin-takinbyggd-speaker.html

Lovar ändå att klara drift i 95*C och det är nog sällan jag kör på hårdare än så i bastun. Sen sitter de ju infällda i taket också så jag tror nog temperaturen är ganska säker!

Tror ni man behöver bygga någon låda för de här eller är det bara sätta in dem i taket? Har minerallull ovan bastutaket om det hjälper.

• Gilla
jowal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.