Hej igen...

Stötte på ett problem när jag skulle till att förbereda för nya golvbrunnen...

I dagsläget sticker röret till avloppet upp ca 5cm från golvnivån eftersom det gamla duschrummet var uppbyggt ca 20cm... Tydligen så går en golvvärmeslinga precis brevid avsloppsröret, och om mina planer ska gå som jag vill så måste jag bila bort en hel del kring det området eftersom vi helst vill ha en avlång brunn nära väggen istället...

Så till frågan då... Hur gör man när man lagar eller skarvar vattenburen golvvärmeslinga? när jag ändå medvetet ska förstöra en del av slingan så ksn jag lika gärna bila upp ordentligt och lägga den optimalt och gjuta in istället...

Mvh

Vvs:are har pressverktyg för golvvärmeslang, pikade i misstag av en av mina golvvärmeslingor vid en golvbrunn, min vvs:are skarvade i en 20cm bit så den fick en böj runt golvbrunnen.

• Gilla
ipppe
  • Laddar…
Där ser man den i skarvade slangen

• Skarvad slang i öppnad betonggolv nära avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jambalaya och 1 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Där ser man den i skarvade slangen
Tack för svar, då är det mer eller mindre bara kötta på och ringa en vvsare

I ipppe skrev:
Tack för svar, då är det mer eller mindre bara kötta på och ringa en vvsare
Jepp! Rätt hastigt gjort för dem också, tog kanske 15 minuter slapp dock betala, då det är samma firma som förlade vvs i grunden, och dom drog en slinga för nära golvbrunnen, han informerade mig innan pikjobbet att det inte ska finnas slang inom 10cm från golvbrunnen, då värmen från slangen kan torka ur golvbrunnen onödigt fort :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.