Har 2 st lampor av denna modell (oxiderad koppar, lilaaktiga kupor) men har inte koll på årtal etc och går det att få tag på fler? Nya lär ju inte finnas, men begagnat?
Passar väldigt bra till kåken gör dom.

• Vägglampa av oxiderad koppar med lila kupol, tänd och monterad på trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon?

• Gilla
adamdny
  • Laddar…
J
Kallades för kykobelysning i gamla dagar , sitter på kykogårdar på stolpar , fanns två storlekar en för vägg och en för stolpe
försöker dra mig till minnes vilket fabrikat det var , men just nu lite stopp , många år sedan , ska motionera hjärnkontoret kanske det kommer något
Prova att maila dom här tillsammans med ditt foto , kanske någon där kan veta något ,

http://belysningsbranschen.se/

Tackar för hjälpen. Då har jag ngt mer att gå på :)

Dom är stämplade GK vilket jag kan härleda till Gnosjö Konstsmide. Jag har andra lyktor som säljs nya än som också är från gnosjö med samma typ av stämpling.

J
Har satt upp en del av båda sorterna , men kan nog bli svårt att få tag i någon , även begagnad , det är bondjärn i dom så dom rostade sönder i väggfästet ,

Nja de vetefaen. Mina är helt i koppar, oxiderad sådan. Upptäckte det när jag tog bort rödfärg som tidigare husägaren kletat på runt väggfästena.

J
Putten Putten skrev:
ja de vetefaen. Mina är helt i koppar,
Bättre modell på dina då , första som kom bondjärn i efter det har jag inte satt upp några

BirgitS
Har du försökt kontakta Gnosjö Konstsmide?
Om de har tillverkat dem så kanske de kan ge dig ett namn eller liknande som du kan använda för att söka på Tradera, Blocket och liknande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.