4 385 läst · 37 svar
4k läst
37 svar
Spisplattor som bara fungerar tillsammans
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Eller en vanlig kopplingsplint, typ ”sockerbit”
Finns det oskadade flaggor i tillräckligt antal går det ju att använda dem, vet man vad man gör går det att pressa flera tåtar i samma kabelsko också. Eller ta någon annan typ av plint. Jag är bara lite halvpedant.
Köpte ringar istället och satte direkt på skruvarna på de två ställen som bränt sönder. Men det var svårt att knipa om ledare ... för liten ledare i förhållande till skruvstorleken kanske.
Men, det slår gnistor borta till höger vid neutralledaren, eller stiften ovanpå. Ni ser ju hur bruna de blivit. Jag köpte nya kabelskor nu också, och ska byta strax. Frågan är väl, varför det slår gnistor...
Annan fråga: är den här verkligen kopplad på tre faser? Det är ju bara två inkommande ledare och nolla plus jord. Två faser? Den skulle kanske funka bättre på tre :-/
Men, det slår gnistor borta till höger vid neutralledaren, eller stiften ovanpå. Ni ser ju hur bruna de blivit. Jag köpte nya kabelskor nu också, och ska byta strax. Frågan är väl, varför det slår gnistor...
Annan fråga: är den här verkligen kopplad på tre faser? Det är ju bara två inkommande ledare och nolla plus jord. Två faser? Den skulle kanske funka bättre på tre :-/
Utan att veta hur det ser ut så skulle jag säga att det är viktigt att kabeln pressas ordentligt fast på kabelskon och att kabelskon är avsedd för använd kabeldimension.
Det går rätt stora strömmar i kabeln och det är viktigt att övergångsresistansen mellan kabel och kabelsko hålls så låg som möjligt.
Det går rätt stora strömmar i kabeln och det är viktigt att övergångsresistansen mellan kabel och kabelsko hålls så låg som möjligt.
Tack! Det finns en bild tidigare i tråden.E etompau skrev:Utan att veta hur det ser ut så skulle jag säga att det är viktigt att kabeln pressas ordentligt fast på kabelskon och att kabelskon är avsedd för använd kabeldimension.
De skor som sitter och där det slår gnistor är original. Ska testa att byta dem nu