Hade inte Zeb bara en revolver som han bar nerkörd i bältet utan hölster?

ceson ceson skrev:
Hade inte Zeb bara en revolver som han bar nerkörd i bältet utan hölster?
Ja, när han använde en, oftast var väl Bowien weapon-of-choice?

• Gilla
jac
  • Laddar…
M Moltas skrev:
Har varit väldigt sugen på denna dragare men har efter svårt resonerande med mig själv kommit fram till att det nog mest skulle vara ett roligt verktyg. Har nu istället två 12V-maskiner, en laddad med borr och den andra med bits vilket är så jäkla gött. Nu skall jag bara få tag på två hölster så blir min illusion av att vara Zeb Macahan fullständig :)
Jag har samma lösning. Lyxet med denna special är att den gör som våra MEN dessutom grejar de där jobbiga skruvarna tight nära väggen och de som har en vägg tight mittemot.

elpaco elpaco skrev:
Jag har samma lösning. Lyxet med denna special är att den gör som våra MEN dessutom grejar de där jobbiga skruvarna tight nära väggen och de som har en vägg tight mittemot.
Absolut. Men lite för lyxigt för min del att betala såpass med pengar för såpass sällananvändande. Det finns ju billiga vinkelväxlar att köpa som tillbehör när den skruven skall dras.
(Ber om ursäkt för att jag drar in sunda tankar i en tråd för verktygsköp. Tristare är ju svårt att vara ;))

Bosch blå "slagborr" på Rusta!?

Vad tror ni om denna? Rätt otippat med blå Bosch på Rusta kan jag tycka. Verkar vara med L-Box. Någon slagborr är det väl ändå inte.

https://www.rusta.com/se/skruvdragare-slagborrmaskin-bosch-p970008400101.aspx

Bosch Professional 18V slagborrmaskin i blått med rött prisetikett som visar 50% rabatt, 1499 kr, på Rustas webbplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå Bosch Professional slagborr modell GSR 18V-21 med L-Box batteri på verktyget.
Skapa konto

Anar en hund begraven men kan inte riktigt sätta fingret på det...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Verkar inte va något konstigt vad jag kan se?
Billigast för det paketet på prisjakt är 2 110:- och har aldrig varit lägre.

Aldrig sett den kombi-laddaren förr dock, både 18 och 12V.

Edit:
Enligt bilden är det nya L-boxxen också.

Alfredo Alfredo skrev:

Vad tror ni om denna? Rätt otippat med blå Bosch på Rusta kan jag tycka. Verkar vara med L-Box. Någon slagborr är det väl ändå inte.

[länk]

[bild]

[bild]

Jag har tidigare modellen av samma maskin, och att kalla den "blå bosch" är rätt överdrivet .... efter enklare hemanvändning är den tokglapp i lagren, och hastighetsjusteringen (troligen pga. trasig mosfet) är numera bara on/off på full spett ...

Har man ingen skruvdragare och vill köpa en billig kan den kanske vara värd 1000-lappen, men några 2990 kr är den absolut inte värd... 1500 är normalpris, och den har sålts för typ 990 på harald nyborg nån gång (då med 2 batterier)

Kan man få tre batterier och L-BOXX och kombiladdare för dom pengarna?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Kan man få tre batterier och L-BOXX och kombiladdare för dom pengarna?
Det verkar så men jag är som sagt lite "misstänksam". Kanske ett bra erbjudande dock. Mera åsikter tas gärna emot!

Alfredo Alfredo skrev:
Det verkar så men jag är som sagt lite "misstänksam". Kanske ett bra erbjudande dock. Mera åsikter tas gärna emot!
Tja, när man kollar på de andra ställena som hade samma paket så var det bild på "vanlig" L-BOXX ..
Men jag tror man behöver känna på den för att avgöra (och man hade ju gärna velat skruva bort de där plastpluggarna och se om det verkligen är utbytbara kol, eller om det bara är "för syns")..

Men det är nog helt klart batterier+boxen man betalar för ....

Jag är nästan lite sugen för laddaren och batteriernas skull.
Sen är det alltid praktiskt med en dragare till för att slippa verktygsbyte.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Tipsar om denna som är nedsatt på Jula över helgen.
Köpte en förra året, till ordinarie pris.
Klart den bästa verktygsväskan jag haft för småjobb. Det mesta i verktygsväg får plats, och skruvdragarna hänger snyggt på kanten i bälteskroken.

En STANLEY FATMAX verktygsväska med många fack och rem, nedsatt pris visas.
Skapa konto

• Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[länk]

[bild]

[bild]

2999:- låter väl tilltaget, men 1499:- är nog ett helt ok pris om man ser till 3x batteri samt kombiladdaren och allt i en L-boxx (nya modellen dessutom, ser det ut som på bilderna). Skruvdragaren är förmodligen inte någon av Boschs "värstingar" men den är inte heller sjukt gammal (syns på gummeringen vid greppet).

Kör bara kör om minsta intresse finns! (y)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Någon som varit på Rusta och kollat? Jag var där idag men råkade ut för problemet att varken jag eller personalen kunde hitta några maskiner så jag kunde kolla om väska betydde just det eller om det var en L-BOXX. Tänkte jag kunde köpa en och muta min dotter med så jag får tillbaka den jag köpte och hon lånade för några månader sedan:)

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag är nästan lite sugen för laddaren och batteriernas skull.
Sen är det alltid praktiskt med en dragare till för att slippa verktygsbyte.
Att tänka på om det är relevant.
Batterier är 2 Ah. Ej bortslös.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.