hej,nu vill jag komma i kontakt med nån som vet va den pratar om,ingen "duktig förståsigpåare" utan nån som kommer fram ur kulisserna.nån som kan ge mej ett ärligt svar hur dom löst det med att ta bort bärande vägg 5,30 meter i ett elementhus byggt 1965.tanken är att inte ha någon synlig "balk" som sticker ner i rummet.huset är från mockfjärd och har källare och ett våningsplan och vind.den som inte har varit i kontakt ned ett elementhus behöver inte komma med idéer,
/tack på förhand Danne
Kontakta gärna mej på telefon,tillgänglig dygnet runt
0705125129

• Gilla
denlillahuset
  • Laddar…
Cz bygg.. expert på husen o dess konstruktion!
Trevlig herre som byggde dessa under 13 års tid
Vet iallafall va du menar då ja bor i elementhus från -64

Jo jag vet .jag har pratat med honom .men nu har jag löst de själv...tror jag

D Danne G skrev:
Jo jag vet .jag har pratat med honom .men nu har jag löst de själv...tror jag
Hur löste du det?

M Matte13 skrev:
Hur löste du det?
Genom att ligga sömnlös några nätter,det slutade med stålkonstruktion bl.a.

Lust att delge några bilder? Då längre fram i tiden skall även jag riva vägg mellan kök o vardagsrum. Alltid kul med bilder;)

Robblund Robblund skrev:
Lust att delge några bilder? Då längre fram i tiden skall även jag riva vägg mellan kök o vardagsrum. Alltid kul med bilder;)
Vore väldigt trevligt då jag ska blåsa ett så kallat elementhus inom några veckor

M Matte13 skrev:
Vore väldigt trevligt då jag ska blåsa ett så kallat elementhus inom några veckor
Hur har de gått för dej?

D Danne G skrev:
Hur har de gått för dej?

• Modern kök med öppen planlösning och låg belysning, stearinljus på köksön, mörkt möblemang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Danne G skrev:
Hur har de gått för dej?
Det mesta är klart, småpyssel kvar.

Snyggt,vilken planlösning är de från början?

D Danne G skrev:
Snyggt,vilken planlösning är de från början?
Var en vägg hela vägen i mitten på ön förut.

M Matte13 skrev:
Var en vägg hela vägen i mitten på ön förut.
Visst va de lite pyssel att få ihop,men de blir ju rättså bra åxå.har du byggt ut huset åxå?

D Danne G skrev:
Visst va de lite pyssel att få ihop,men de blir ju rättså bra åxå.har du byggt ut huset åxå?
Är hantverkare själv, gick rätt smärtfritt. Även med nya brunn i badrummet osv i "facken" (boxarna) som så många verkar vara oroliga för.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.