Vänta va..? 5-6ton? För hand?
 
S
W Willewonka skrev:
Vänta va..? 5-6ton? För hand?
Ja det fick bli så, dem kunde inte lyfta säckarna dit jag ville så då var det bara att leta fram skottkärran och spade :D
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
S
Golv pån plats! Vit ekparkett lät som en bra idé när jag köpte det, det här att ha en svart hund och vita golv är tydligen en dålig idé. Dammsugaren används flitigare än någonsin:crysmile:
Nyinstallerad vit ekparkett i ett rum under renovering med dammsugare och arbetslampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite färg på väggarna
Renoveringsprojekt med ny vit ekparkett och oummålade väggar, rummet är fyllt med renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och en lite bättre bild på väggar och golv.
Vitt ekparkettgolv mot nymålade grå väggar under renovering, med byggskräp och målarroller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 5 till
  • Laddar…
S
Då var soffan på plats. Observanta läsare ser att den är väldigt djup, 120cm sitts. Kanske lite i största laget men den är härlig(y)
Djup soffa med många kuddar och en låg marmorbord framför, i ett rum med mjukt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sovrummet är målat och inredning är provisorisk, blir bättre sen
Ett sovrum med nyinredd säng, nymålade väggar i brun nyans, vita sängkläder och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
S
Hallen fick tillfälligt lite möbler
Vit byrå och lampa med dekorationer i en hall med trähängare och ytterkläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Annan vinkel på vardagsrummet, långt ifrån klart men det närmar sig.
Vardagsrum under renovering med soffa, matta och hund framför fönster med utsikt över trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Vi har ett mörkgrått nästan svart matt golv med 2 helsvarta katter, inte heller en höjdare... Tips är en robotdammsugare som kan gå på dagen när du är på jobbet.
Börjar se väldigt bra ut!
Försöker övertala sambon att köpa ett halvklart renoveringsobjekt men går trögt..
 
S
W Willewonka skrev:
Vi har ett mörkgrått nästan svart matt golv med 2 helsvarta katter, inte heller en höjdare... Tips är en robotdammsugare som kan gå på dagen när du är på jobbet.
Börjar se väldigt bra ut!
Försöker övertala sambon att köpa ett halvklart renoveringsobjekt men går trögt..
Jag har en sån liten dammsugare som går på batteri som står i hallen så brukar ta en vända eller tre med den innan jag åker till jobbet på kvällarna, det blir en robot längre fram(y)
Haha ja där är ju nackdelen med sambo, båda måste tycka att det är en bra idé. Annars blir det som för mig ett hus mitt ute i skogen, trots att jag är/ var mörkrädd för att det kändes som en bra idé just den dagen:crysmile:
 
  • Haha
p.lundgren
  • Laddar…
S
Kök var tydligen inte så kul att ta kort på, enda bilden under tiden det byggdes. Kök från epoq och vitvaror från siemens(y)
Under konstruktion kök med vit Epoq köksinredning och inbyggda Siemens vitvaror, omgiven av byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Steve1971 och 1 till
  • Laddar…
S
Köket som det ser ut idag, har drabbats av den kända folksjukdomen hemmablind insåg jag idag när jag tog bilderna. Ska se till att lister och lampor är klart snart:thinking: istället för kakel satte jag panel som är lackad och ekskivan är oljad med en olja som är vitpigmenterad.
Kök med vit panelvägg, inbyggd svart ugn, vitt skåp, och bänkskiva i vitpigmenterad ek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av kök med vita skåp, vitpigmenterad ekskiva, lackad panelvägg och osatt belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 15 till
  • Laddar…
S
I sommarvärmen stod taket på schemat, som allt annat med detta projektet var det något jag aldrig hade gjort. Att riva och lägga tak själv i 35 grader var spännande. Jag fick iaf hjälp att bära upp dem nya pannorna. (y)
Ny råspont över gammal isolering på ett tak som renoveras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fanns ingen råspont så först skulle det på, spikpistol hade varit smart att hyra såhär i efterhand men jag blev bra på att spika:D
Delvis renoverat tak med ny råspont och reglar under en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är taket tätt(y)
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Jäkla bra gjort att lägga ett helt tak själv, speciellt i värmen som var i somras! (y) Jag och sambon bytte också vårt tak i år och höll på att gå under i värme :sweat:
 
S
Carro_D Carro_D skrev:
Jäkla bra gjort att lägga ett helt tak själv, speciellt i värmen som var i somras! (y) Jag och sambon bytte också vårt tak i år och höll på att gå under i värme :sweat:
Då hade vi båda en tuff sommar:sweat:förhoppningsvis blir nästa sommar lite lättare för mig "bara" byta fasaden och återställa trädgården:crysmile:
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
Då hade vi båda en tuff sommar:sweat:förhoppningsvis blir nästa sommar lite lättare för mig "bara" byta fasaden och återställa trädgården:crysmile:
Ja, verkligen! Låter som vi har samma planer för nästa sommar också :rofl:(y)
 
S
Carro_D Carro_D skrev:
Ja, verkligen! Låter som vi har samma planer för nästa sommar också :rofl:(y)
Haha skönt att veta att jag inte är ensam:crysmile:
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
S
Nu är vi inne på nutid så antal bilder kommer minska lite innan vårens projekt drar igång.
Tog nya bilder på vardagsrummet idag som är färdigt, bortsett från plåten som ska sitta runt skorstenen och nej det är inte för tidigt för julgran:D
Vardagsrum med julgran, soffa, kuddar, TV och dekorativa föremål, i dämpad belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum med juldekorationer, stjärnlampor i fönster och en julgran, ej färdig skorsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nyrenoverat vardagsrum med julgran, TV och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modern inredd vardagsrum med soffa, julgran, tavlor och puffig taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.