S Sofia. skrev:
Är man lite för kort så gäller det att vara uppfinningsrik, lite osäker på om det är godkänt av säkerhetspolisen men det funkade :D
[bild]

Och där satt den listen på plats(y)
[bild]
Blev kanonsnyggt (y)
 
S
P Pappa1986 skrev:
Blev kanonsnyggt (y)
Ja det blev faktiskt en bra lösning, tack för tipset :D
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
S
Tog en liten paus från kaoset på nedervåningen och fixade till loftet. Målade det fantastiska furutaket och la på en heltäckningsmatta sålänge, det är ett kommande projekt i vinter att fixa med förvaring och lite annat. Är ett blivande gästrum.
Nymålat vit furutak och en säng med grått överkast på ett loft med heltäckningsmatta och gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vy över ett kök i renoveringsfas med nymålat furutak, köksinredning och provisorisk LED-belysning, tagen uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taget från loftet. Lite krångligt att måla taket i köket men med lite vilja och brist på säkerhetstänk så blev det gjort. Är lite över 4 meter i tak. Ledlisten är provisorisk men lite ljus är alltid bra att ha(y)
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
E
S Sofia. skrev:
Tog en liten paus från kaoset på nedervåningen och fixade till loftet. Målade det fantastiska furutaket och la på en heltäckningsmatta sålänge, det är ett kommande projekt i vinter att fixa med förvaring och lite annat. Är ett blivande gästrum.
[bild]

[bild]
Taget från loftet. Lite krångligt att måla taket i köket men med lite vilja och brist på säkerhetstänk så blev det gjort. Är lite över 4 meter i tak. Ledlisten är provisorisk men lite ljus är alltid bra att ha(y)
Härligt projekt, du verkar inte vara rädd för att jobba. Ska bli spännande att följa detta. Keep up the good work!!
 
  • Gilla
Sofia.
  • Laddar…
S
Allt förberett för elektriker som drar ny el och fixar belysningen(y)
Oisolerat rum under renovering med synliga takbjälkar och isolering på väggarna, samt arbetsbelysning och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrummet börjat ta form. Eftersom jag har noll erfarenhet av renovering sen tidigare bortsett från tapetsering och målning så tog jag in hjälp för detta:D
Badrum under renovering med nygjuten golv och väggar förberedda för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Va fint!
Är det 2 golbrunnar i badrummet?
 
A Andy78 skrev:
Va fint!
Är det 2 golbrunnar i badrummet?
Antagligen 1 till dusch och 1 till tvättmaskin/torktumlare
 
  • Gilla
Sofia.
  • Laddar…
S Sofia. skrev:
Allt förberett för elektriker som drar ny el och fixar belysningen(y)
[bild]

Badrummet börjat ta form. Eftersom jag har noll erfarenhet av renovering sen tidigare bortsett från tapetsering och målning så tog jag in hjälp för detta:D
[bild]
Snyggt. Kör du OSB direkt på reglarna eller sätter du någon papp eller plast?
 
Vad uppskattar du att allting har kostat hitills i renoveringen?, det är ju en del jobb du har lagt ned.
 
S
P Pappa1986 skrev:
Snyggt. Kör du OSB direkt på reglarna eller sätter du någon papp eller plast?
Det sitter plast innanför det sista lagret isolering så det håller sig helt även efter elektrikern. Sen blir det osb&gips på alla väggar :D
 
  • Gilla
gordell och 1 till
  • Laddar…
S
A Andy78 skrev:
Vad uppskattar du att allting har kostat hitills i renoveringen?, det är ju en del jobb du har lagt ned.
Jag har inte räknat på allt (det vågar jag inte) men nånstans runt 500 strecket:thinking:
 
S
Fuktskadan som var det enda stora med denna renoverig från början är åtgärdad och äntligen slipper jag hoppa över balkar.
Renoverat rum med nya osb-skivor på golvet, inramat av obehandlade träreglar och omonterade gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det började bli lite tight med tid, denna bilden är 1.5 månader efter att jag fick nycklarna och samma dag som jag skulle ut ur lägenheten. Det gjorde att jag valde att ta in snickare att sätta osb/gips på det som var kvar så jag kunde slippa bo hos kompisar för länge :D
Oinreddt rum med verktyg och byggmaterial på golv framför oavslutad vägg där osb/gips ska monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
S
Sådär då har plattsättaren gjort sitt, supernöjd (y)
Nyplattsatt badrum med vita kakelväggar och mörkbrunt klinkergolv i träimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känslan att få börja göra lite roligare saker än att riva, spackla och slipa.;)
Nylagda vita kakelväggar i ett badrum med spegel och upplyst handfat på ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 7 till
  • Laddar…
S
Skiva på plats, nu är det bara rörmokaren som ska göra sitt. Såfort badrummet blev klart flyttade jag in i kaoset, sparade så mycket tid på att slippa pendla och bara bo på ett ställe.
Badrum med nylagd skiva och rund handfatsskål ovanpå vit skåpinnredning, väggkakel syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Improviserad stege
Renoveringsarbete med väggskiva installerad och en improviserad stege av träplankor i ett ofärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Appendix och 7 till
  • Laddar…
S
Fick tillökning i min lilla familj i form av en hund. Fick ta paus i byggandet inne och bygga hundgård. Samma dag som leveransen kom hade det snöat massor så kunde inte få gruset dit jag ville så det var bara att släpa 5-6 ton uppför en backe i minusgrader. Det är härligt med frisk luft
Spade står i en hög med grus bredvid en blå presenning och snötäckt mark, ansträngning vid bygge av hundgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hon godkände den(y)
Hund står inne i nyligen byggd hundgård med snötäckt mark och byggmaterial i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.