3 705 läst · 13 svar
4k läst
13 svar
Får inte eldningsolja säljas av privatpersoner?
Ja som frågan lyder, får man som privatperson inte sälja villaolja/eldningsolja alls? Har 3kubik som jag vill sälja, men får inte ut annons någonstans. Vad exakt är det som är olagligt eller otillåtet som man får en varning om av ex. Blocket? Någon som vet varför? Risk för miljöpåverkan eller vad? Har ju sett äldre annonser när jag googlar med literpriser etc. så det har ju funkat att sälja tidigare. Någon som kan svara på hur jag kan sälja det när annonser blir nekade? Någon i Sörmland som fortfarande eldar olja?
Oljestölder är ju väldigt vanligt så blocket vill väl undvika att bli involverad försäljning av stöldgods, skattefusk etc.
(Som svar på Blackarrows inlägg.)
Fast då kan ju Blocket knappt sälja någonting, om de skulle resonera på det viset.
Vad som helst kan ju vara stöldgods eller på något sätt ha med skattefiffel att göra.
Jag kan tänka mig att det har att göra med att det kan klassa som farlig vara eller något.
Men det är bara en gissning.
Eller är det ytterligare en konstig Blocket-regel utan någon större eftertanke.
Fast då kan ju Blocket knappt sälja någonting, om de skulle resonera på det viset.
Vad som helst kan ju vara stöldgods eller på något sätt ha med skattefiffel att göra.
Jag kan tänka mig att det har att göra med att det kan klassa som farlig vara eller något.
Men det är bara en gissning.
Eller är det ytterligare en konstig Blocket-regel utan någon större eftertanke.
Blocket har någon konstig policy som säger att man inte får sälja olja. Minns att det var någon (kanske från byggahus), som annonserade en oljetank till salu och innehållet ingick i köpet. Då passerade annonsen censuren.
Skulle sälja 20L växellådsolja, Till bmws 8 stegslåda men det gick inte för sig. Kommer tyvärr inte heller ihåg om jag fick En förklaring eller ej.
Står fortfarande kvar i källaren, får lämna in den på återvinningen när jag orkar.
Står fortfarande kvar i källaren, får lämna in den på återvinningen när jag orkar.
Jag tycker ändå att det är bra att blocket försöker stävja den värsta fulhandeln.
Jag lider med dem som regelbundet får sina grävmaskiner dränerade på diesel utan att något händer.
Trist för den som ärligt vill sälja sin eldningsolja men TS har säkert redan märkt att det är lättsålt...
Jag lider med dem som regelbundet får sina grävmaskiner dränerade på diesel utan att något händer.
Trist för den som ärligt vill sälja sin eldningsolja men TS har säkert redan märkt att det är lättsålt...
Redigerat: