Behöver borra hål c:a 60 mm genom en större mängd reglar som har lite betongstänk på sig men är lite osäker på vilken hålsåg som är lämplig för detta.

Har kikat på Bosch speed multi som ska funka i både trä och tegel, det verkar vettigt men det kanske finns andra hålsågar som är bättre?

Det smidigaste hade väl varit att slipa/skrapa bort betongen först

Nja, det smidigaste är att bara kunna borra ;). Skämt åsido så är det naturligtvis möjligt på de flesta ställen, men känns som ett onödigt arbetsmoment om det går att slippa.

De borren fungerar riktigt bra. Tar sig igenom allt och ganska flexibla när det gäller längd(för djupare hål).
Pro-fit är ett annat märke som gör liknande borr tror dock priserna är ganska likvärdiga

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Japp och de finns i olika längd beroende på hur djupt du vill borra

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Med Pro-fit är det väldigt lätt att få ut pluggen. Jag vet inte hur det är på Bosch. Pluggar som fastnar är inte så kul.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haha, jo tack - jag har ett billigt hålsågsset från classe och det brukar ta längre tid att få ut pluggen än att borra hålet :crysmile:

Ja köper du dem i kit så spar du mycket pengar ifall du ska göra fler hål i framtiden. En bra sak med pro-fit är att du kan dra bak själva hålsågen och köra bara styrborret först(ifall du ska såga ett hål med vinkel.
När du sedan har ett hål som styr så drar du fram hålsågen igen

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Gott, det får bli ett sånt set - det lär löna sig i längden.

Sista frågorna då, finns det förläggare och hur mycket stryk tar hålsågsrna av spik?

Du får köpa en längre "centrumdel" ifall du vill nå längre.
Jag har borrat mig igenom 10mm armering och puts/tegel med mina Pro-fit borr så lite spik ska nog inte vara några problem

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.