Är det någon som har erfarenhet från hjältevadshus materialpaket till ovanvåningen?
Är det värt de 60 000 kronorna att slippa bära på allt?
Vi är i valet och kvalet om vi skall ha materialpaketet eller bara ta isolerat. ???

Hej!
Vi tog materialpaketet till övervåningen just för att det kändes bekvämt. Det skulle säkert bli billigare att handla själv men vi tyckte att det är tillräckligt med jobb med bygget i alla fall så det här underlättar lite.
All material ställde de däruppe förutom virket. Det hade de ställt i en prydlig hög bredvid huset. Vi har påbörjat lite smått än så länge. Till badrum måste vi ju handla kakel/klinker + bastumaterial.
Lycka till med huset! :D

Nej det tycker jag inte! Mitt hus monterades idag och vi hade köpt allt materiel själva och ställt på pall vid huset. Detta lyftes upp i samband med monteringen utan extra kostnad.

Vilka duktiga snickare de började montera 7.30 och 12.30 var alla takkasetter och gavlar på plats!

Jag tycker att det är dyrt med isoleringen oxå.
Vi väljer att köpa allt själv, men då är ju jag byggnadsing och min man snickare så vi har ju bra kontakter.
Men jag skulle kolla upp vad det kostar om nån kommer och isolerar oxå.
Lycka till
Ulle

Skulle behöva lite råd vid isolering av vindsvåning (villa Mogården). Vad kan vara lämpligt för tjocklek på isoleringen? Någon som vet ungefär hur mycket det kostar (hur mycket det går åt)?

Vi har förberett med rör till samtliga element i bjälkslaget (vattenburet). Sedan är också självklart anslutningar (handfat, dusch, wc, el) dragna. Är det något mer att tänka på innan själva isoleringen?

Tacksam för svar!

Vi valde bara till isolering. Skälet till det var ju ingen prisfråga, utan att slippa jobbet med isoleringen.... :p

När det gäller materialsatsen så kommer man ju istället till frågan om det är värt det..? Du får det billigare själv och om Hjältevadshus nu ställer virket ute på en pall så måste ni ju bära upp det och snickra allt själv. De pengarna man sparar genom att lägga lite extra tid för att mäta ut och köpa material, kan man lägga på annat..! ;D

Ett tips till dig som undrar över isoleringstjocklek till övervåningen. Det är bara att beställa leveransbeskrivning från hjältevadshus där stå vilken tjocklek det ska vara

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.