1 527 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Portabel luftkonditionering - Vilken och vart köper jag?
Efter sommarens värme finns det vara en sak min man önskar sig i juklapp - En portabel luftkonditionering.
Har kollat runt lite, men svårt att veta vad man ska välja och sen är de slutsålda överallt. Är ju inte riktigt säsong just nu
Vi har ett rätt stort hus, men skulle kunna avgränsa de dagar det är varmt till typ 50 kvm där vi rör oss mest och sover.
Har kollat runt lite, men svårt att veta vad man ska välja och sen är de slutsålda överallt. Är ju inte riktigt säsong just nu
Vi har ett rätt stort hus, men skulle kunna avgränsa de dagar det är varmt till typ 50 kvm där vi rör oss mest och sover.
Rent spontant så tror inte jag att ni hittar en portabel AC som klarar erat utrymme... Fundera hellre på en luftvärmepump. Då får ni möjlighet att dimensionera efter behovet. Dessutom blir innomhusklimatet bra mycket bättre även på hösten och våren.
Beställ den etompau föreslår (nedsatt pris nu oxo) och gör ett paket med en bild av den i som julklapp.
Jag har en portabel som ska klara 35 kvm enligt instruktionerna men den hade tufft att hålla ett rum på 18 kvm på 22 grader i somras. Förvisso har rummet dubbel aktandörr i glas men att den skulle klara det dubbla är bara att glömma...
Den klarade inte av att göra sig av med kondensvattnet heller som ska evaporera ut genom varmluften så det rann rejält med vatten på golvet.
En riktig luftvärmepump är det enda som fungerar på så stor yta (ja, eller två portabla kanske)
Den klarade inte av att göra sig av med kondensvattnet heller som ska evaporera ut genom varmluften så det rann rejält med vatten på golvet.
En riktig luftvärmepump är det enda som fungerar på så stor yta (ja, eller två portabla kanske)